Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of the Magnetorheological Damper Dynamic Behaviour on the Rail Vehicle Comfort: Hardware-in-the-Loop Simulation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F23%3APU147023" target="_blank" >RIV/00216305:26210/23:PU147023 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216275:25510/23:39919783

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2076-0825/12/2/47" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2076-0825/12/2/47</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/act12020047" target="_blank" >10.3390/act12020047</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of the Magnetorheological Damper Dynamic Behaviour on the Rail Vehicle Comfort: Hardware-in-the-Loop Simulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Many publications show that the ride comfort of a railway vehicle can be significantly improved using a semi-active damping control of the lateral secondary dampers. However, the control efficiency depends on the selection of the control algorithm and the damper dynamic behaviour, i.e., its force rise response time, force drop response time and force dynamic range. This paper examines the influence of these parameters of a magnetorheological (MR) damper on the efficiency of S/A control for several control algorithms. One new algorithm has been designed. Hardware-in-the-loop simulation with a real magnetorheological damper has been used to get close to reality. A key finding of this paper is that the highest efficiency of algorithms is not achieved with a minimal damper response time. Furthermore, the force drop response time has been more important than the force rise response time. The Acceleration Driven Damper Linear (ADD-L) algorithm achieves the highest efficiency. A reduction in vibration of 34% was achieved.

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of the Magnetorheological Damper Dynamic Behaviour on the Rail Vehicle Comfort: Hardware-in-the-Loop Simulation

  • Popis výsledku anglicky

    Many publications show that the ride comfort of a railway vehicle can be significantly improved using a semi-active damping control of the lateral secondary dampers. However, the control efficiency depends on the selection of the control algorithm and the damper dynamic behaviour, i.e., its force rise response time, force drop response time and force dynamic range. This paper examines the influence of these parameters of a magnetorheological (MR) damper on the efficiency of S/A control for several control algorithms. One new algorithm has been designed. Hardware-in-the-loop simulation with a real magnetorheological damper has been used to get close to reality. A key finding of this paper is that the highest efficiency of algorithms is not achieved with a minimal damper response time. Furthermore, the force drop response time has been more important than the force rise response time. The Acceleration Driven Damper Linear (ADD-L) algorithm achieves the highest efficiency. A reduction in vibration of 34% was achieved.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Actuators

  • ISSN

    2076-0825

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1-14

  • Kód UT WoS článku

    000938074600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85148911116