Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EXPERIMENTAL DEVICE FOR TESTING OF SEMI-ACTIVE MAGNETORHEOLOGICAL DAMPER

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F23%3APU147856" target="_blank" >RIV/00216305:26210/23:PU147856 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mmscience.eu/journal/issues/march-2023/articles/experimental-device-for-testing-of-semi-active-magnetorheological-damper" target="_blank" >https://www.mmscience.eu/journal/issues/march-2023/articles/experimental-device-for-testing-of-semi-active-magnetorheological-damper</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17973/MMSJ.2023_03_2023004" target="_blank" >10.17973/MMSJ.2023_03_2023004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EXPERIMENTAL DEVICE FOR TESTING OF SEMI-ACTIVE MAGNETORHEOLOGICAL DAMPER

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Transmission of vibrations into the cabin while driving and the general comfort of the driver is essential for agricultural and heavy-duty vehicles. Due to long working hours and rough terrain during operation, reduced attention or health problems may occur when significant vibrations are transferred from the vehicle chassis to the driver. One of the modern damping systems which can drastically minimise vibration transmission is the semi-active suspension system featuring a Magnetorheological damper. This damper can adjust the damping level using varying currents through the coil. The advantage of this system is the wide dynamic range and the fast response time of damping force. This paper aims to create a device for testing a S/A controlled fast MR damper in seat suspension, further measuring the effectiveness of the damping system in compare with passive damper.

  • Název v anglickém jazyce

    EXPERIMENTAL DEVICE FOR TESTING OF SEMI-ACTIVE MAGNETORHEOLOGICAL DAMPER

  • Popis výsledku anglicky

    Transmission of vibrations into the cabin while driving and the general comfort of the driver is essential for agricultural and heavy-duty vehicles. Due to long working hours and rough terrain during operation, reduced attention or health problems may occur when significant vibrations are transferred from the vehicle chassis to the driver. One of the modern damping systems which can drastically minimise vibration transmission is the semi-active suspension system featuring a Magnetorheological damper. This damper can adjust the damping level using varying currents through the coil. The advantage of this system is the wide dynamic range and the fast response time of damping force. This paper aims to create a device for testing a S/A controlled fast MR damper in seat suspension, further measuring the effectiveness of the damping system in compare with passive damper.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF19_073%2F0016948" target="_blank" >EF19_073/0016948: Kvalitní interní granty VUT</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MM Science Journal

  • ISSN

    1803-1269

  • e-ISSN

    1805-0476

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    03

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    6407-6412

  • Kód UT WoS článku

    000944188700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85150298439