Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integer Programming Approach to Graph Colouring Problem and Its Implementation in GAMS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F23%3APU148453" target="_blank" >RIV/00216305:26210/23:PU148453 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://wseas.com/journals/systems/2023/b085102-033(2023).pdf" target="_blank" >https://wseas.com/journals/systems/2023/b085102-033(2023).pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.37394/23202.2023.22.53" target="_blank" >10.37394/23202.2023.22.53</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Integer Programming Approach to Graph Colouring Problem and Its Implementation in GAMS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The graph colouring problem is one of the most studied combinatorial optimisation problems, one with many applications, e. g., in timetabling, resource assignment, team-building problems, network analysis, and cartography. Because of its NP-hardness, the question arises of its solvability for larger instances. Instead of the traditional approaches based on the use of approximate or stochastic heuristic methods, we focus here on the direct use of an integer programming model in the GAMS environment. This environment makes it possible to solve instances much larger than in the past. Neither does it require complex parameter settings or statistical evaluation of the results as in the case of stochastic heuristics because the computational core of software tools, nested in GAMS, is deterministic in nature.

  • Název v anglickém jazyce

    Integer Programming Approach to Graph Colouring Problem and Its Implementation in GAMS

  • Popis výsledku anglicky

    The graph colouring problem is one of the most studied combinatorial optimisation problems, one with many applications, e. g., in timetabling, resource assignment, team-building problems, network analysis, and cartography. Because of its NP-hardness, the question arises of its solvability for larger instances. Instead of the traditional approaches based on the use of approximate or stochastic heuristic methods, we focus here on the direct use of an integer programming model in the GAMS environment. This environment makes it possible to solve instances much larger than in the past. Neither does it require complex parameter settings or statistical evaluation of the results as in the case of stochastic heuristics because the computational core of software tools, nested in GAMS, is deterministic in nature.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    WSEAS Transactions on Systems

  • ISSN

    1790-2769

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    May

  • Stát vydavatele periodika

    GR - Řecká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    532-537

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85164618622