Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Řídící jednotka pro vývoj digitálního dvojčete

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F24%3APR38846" target="_blank" >RIV/00216305:26210/24:PR38846 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216275:25510/24:39921610

  • Výsledek na webu

    <a href="https://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/485/" target="_blank" >https://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/485/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Řídící jednotka pro vývoj digitálního dvojčete

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Řídicí jednotka slouží pro semiaktivní řízení železničního magnetoreologického tlumiče v HIL smyčce. V této konfiguraci je železniční magnetoreologický tlumič upnut v hydraulickém pulzátoru Inova, který tlumičem pohybuje dle výstupu z virtuálního modelu železničního vozidla běžícího na real time systému D-Space. Souběžně systém D-space generuje signál se zrychlením odpružené hmoty, který následně vstupuje do řídicí jednotky. Do virtuálního modelu naopak vstupuje skutečná pístová rychlost tlumiče a skutečná síla. Řídicí jednotka dále umožňuje připojení magnetického enkodéru, který snímá skutečný zdvih tlumiče. Výstupem z řídicí jednotky je proud do sekundárního tlumiče železničního vozidla, který je řídicí jednotka schopna měnit se strmostí 7A za 1,5 ms. Řídicí jednotku je možné také použít jako datalogger skutečného zdvihu tlumiče, zrychlení odpružené a neodpružené hmoty během experimentálních jízd železničního vozidla pro účely získání reálných signálů a verifikaci modelu.

  • Název v anglickém jazyce

    Control unit for digital twin development

  • Popis výsledku anglicky

    The control unit is used for the semi-active control of a railway magnetorheological damper in a HIL (Hardware-in-the-Loop) configuration. In this setup, the railway magnetorheological damper is mounted in an Inova hydraulic pulsator, which moves the damper according to the output from a virtual model of a railway vehicle running on a D-Space real-time system. Simultaneously, the D-Space system generates a signal with the acceleration of the sprung mass, which then enters the control unit. The actual piston velocity of the damper and the actual force are fed into the virtual model. The control unit also allows for the connection of a magnetic encoder that measures the actual displacement of the damper. The output from the control unit is the current to the secondary damper of the railway vehicle, which the control unit can change with a rate of 7A per 1.5 ms. The control unit can also be used as a data logger for the actual displacement of the damper, acceleration of the sprung and unsprung mass during experimental runs of the railway vehicle for the purpose of obtaining real signals and verifying the model.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN02000054" target="_blank" >TN02000054: Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    3-WP10-004

  • Číselná identifikace

    189264

  • Technické parametry

    - Dle smlouvy o účasti na řešení projektu výzkumu a vývoje č. TN02000054/003-V45, 3-WP10-004 - Odpovědná osoba pro licenční jednání: Ing. Zbyněk Strecker, Ph.D., VUT FSI - funkční vzorek byl na základě ověření vlastností konstrukce vyroben a je využíván jako laboratorní zařízení na pracovišti VUT FSI a na pracovišti STOS.

  • Ekonomické parametry

    náklady na výrobu 20 000,-

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    00216305

  • Název vlastníka

    Vysoké učení technické v Brně

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem

    https://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/485/