Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An approach for the creep-curve assessment using a new rail tribometer

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F24%3APU149750" target="_blank" >RIV/00216305:26210/24:PU149750 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301679X2300943X?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301679X2300943X?via%3Dihub</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.triboint.2023.109153" target="_blank" >10.1016/j.triboint.2023.109153</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An approach for the creep-curve assessment using a new rail tribometer

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The friction properties of the wheel-rail contact are characterized by a coefficient of traction (CoT), which can be affected by many contaminants. Numerous devices for assessing CoT are available; however, only a small number of them are capable of recording creep curves. This work introduced a rail-mounted tribometer that uses controlled changes in braking torque on a measuring wheel to induce creep in the contact. A methodology for assessing creep curve parameters was proposed, utilizing both analytical and numerical models of the contact. The experiments were performed both in the field and in the laboratory to investigate the effect of railhead conditions under various contact pressures and to track the evolution of the CoT during a measurement.

  • Název v anglickém jazyce

    An approach for the creep-curve assessment using a new rail tribometer

  • Popis výsledku anglicky

    The friction properties of the wheel-rail contact are characterized by a coefficient of traction (CoT), which can be affected by many contaminants. Numerous devices for assessing CoT are available; however, only a small number of them are capable of recording creep curves. This work introduced a rail-mounted tribometer that uses controlled changes in braking torque on a measuring wheel to induce creep in the contact. A methodology for assessing creep curve parameters was proposed, utilizing both analytical and numerical models of the contact. The experiments were performed both in the field and in the laboratory to investigate the effect of railhead conditions under various contact pressures and to track the evolution of the CoT during a measurement.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tribology International

  • ISSN

    0301-679X

  • e-ISSN

    1879-2464

  • Svazek periodika

    191

  • Číslo periodika v rámci svazku

    March

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    „“-„“

  • Kód UT WoS článku

    001134383200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85179092530