Air speed and direction probe design and calibration
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F24%3APU152161" target="_blank" >RIV/00216305:26210/24:PU152161 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://etul.publi.cz/book/5462-55-mezinarodni-vedecka-konference-zamerena-na-vyzkumne-a-vyukove-metody-v-oblasti-vozidel-a-jejich-pohonu" target="_blank" >https://etul.publi.cz/book/5462-55-mezinarodni-vedecka-konference-zamerena-na-vyzkumne-a-vyukove-metody-v-oblasti-vozidel-a-jejich-pohonu</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Air speed and direction probe design and calibration
Popis výsledku v původním jazyce
For a proper design of the cooling packet, inputs are needed regarding the speed of the air and attack angle on vehicle. To measure air speed and attack angle in a real-scale vehicle, a pressure probe and an electronic module are designed. The probe is manufactured and characterised in a wind tunnel. Measurement is performed with air speeds from 5.8 to 40.1 m/s and attack angles from -46.08 to 46.08 °. Based on measured values, neural networks are trained, and air speed and attack angle are computed. For computing air speed and attack angle, measured ambient conditions are also used and air density is computed.
Název v anglickém jazyce
Air speed and direction probe design and calibration
Popis výsledku anglicky
For a proper design of the cooling packet, inputs are needed regarding the speed of the air and attack angle on vehicle. To measure air speed and attack angle in a real-scale vehicle, a pressure probe and an electronic module are designed. The probe is manufactured and characterised in a wind tunnel. Measurement is performed with air speeds from 5.8 to 40.1 m/s and attack angles from -46.08 to 46.08 °. Based on measured values, neural networks are trained, and air speed and attack angle are computed. For computing air speed and attack angle, measured ambient conditions are also used and air density is computed.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.