Standalone Trailing Probe for Aero metrical Measurements
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00196767" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00196767 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Standalone Trailing Probe for Aero metrical Measurements
Popis výsledku v původním jazyce
This article describes a design of a probe intended for aero metrical instrument testing which is being hanged under an airplane. The probe collects data in an undisturbed airfield and compares them with data provided by dashboard instruments. The differences reveal quality of an airplane prototype design during maiden flights. The most important flight instruments are an altimeter and an air speed indicator. These instruments can be tested by comparison with data from a trailing bomb probe. While commonly used probes fed pressure from the probe entry points up to the airplane cabin by pipes, the prototype described in this paper uses wireless data link to transfer data to a data acquisition unit. Beside the altitude and speed the probe also measures its angle of attack and angle of sideslip which are used onboard to compensate for errors caused by probe alignment within the airfield. The designed system consists of two parts: the probe itself and a winch mechanism. Because the probe s
Název v anglickém jazyce
Standalone Trailing Probe for Aero metrical Measurements
Popis výsledku anglicky
This article describes a design of a probe intended for aero metrical instrument testing which is being hanged under an airplane. The probe collects data in an undisturbed airfield and compares them with data provided by dashboard instruments. The differences reveal quality of an airplane prototype design during maiden flights. The most important flight instruments are an altimeter and an air speed indicator. These instruments can be tested by comparison with data from a trailing bomb probe. While commonly used probes fed pressure from the probe entry points up to the airplane cabin by pipes, the prototype described in this paper uses wireless data link to transfer data to a data acquisition unit. Beside the altitude and speed the probe also measures its angle of attack and angle of sideslip which are used onboard to compensate for errors caused by probe alignment within the airfield. The designed system consists of two parts: the probe itself and a winch mechanism. Because the probe s
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030651" target="_blank" >TA01030651: Využití asistivních technologií pro zvýšení bezpečnosti letu letadel, létajícího personálu a pozemních účastníků leteckého provozu v normálním provozu a při výskytu mimořádných situací</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DASC 2012 - 31th Digital Avionics System Conference - Proceedings
ISBN
978-1-4673-1698-9
ISSN
2155-7195
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Název nakladatele
IEEE Operations Center
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Williamsburg
Datum konání akce
14. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000316917202015