Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bezpilotní létající aerodynamická zkušebna

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00204119" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00204119 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fluids.fs.cvut.cz/www/" target="_blank" >http://fluids.fs.cvut.cz/www/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Bezpilotní létající aerodynamická zkušebna

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Letoun klasické koncepce o vzletové hmotnosti do 20kg je poháněn elektromotorem v kombinaci s lithiovými akumulátory. Konstrukce je přizpůsobena použité technologii stavby, materiálu a účelu. Drak letounu je převážně z balzového dřeva a letecké překližky, vyztužený a doplněný kompozitovými prvky. Za účelem měření parametrů leteckých profilů je letoun vybaven snímatelnými koncovými úseky křídel s požadovaným profilem a odběry statického tlaku. Statický tlak je vyhodnocován citlivou měřicí technikou vyvinutou na ústavu. Během letu je zaznamenávána okamžitá poloha a orientace letounu v prostoru, rychlost a další letové údaje. Let může být řízen ze země, kdy je letoun automaticky stabilizován, nebo plně automaticky, kdy letoun sleduje nastavenou trasu.

  • Název v anglickém jazyce

    Unmanned flying aerodynamic test bed

  • Popis výsledku anglicky

    The airplane of classical design and maximum takeoff weight 20Kg is powered by electric motor in combination with lithium accumulators. The design is adapted to the materials and technology used and the purpose of the craft. The airframe is mostly made of balsa wood and ply with composite parts. In order to measure the aerodynamic properties of airfoils the airplane is equipped with removable end sections of the wing with the measured airfoil and static pressure probes. The static pressure is measured and recorded by a sensor board developed at the department. Current position, orientation, speed and other flight data are recorded during flight. The flight can be controlled either from the ground with automatic stabilization enabled or fully automaticalong preprogrammed route.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    12112_12_1

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    rozpětí nastavitelné 3,4-4,4m, hmotnost 20kg, rychlost letu 20m/s

  • Ekonomické parametry

    přibližné náklady na materiál 34 000,-

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    ČVUT FSI

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem