Bezpilotní létající aerodynamická zkušebna
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00204119" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00204119 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fluids.fs.cvut.cz/www/" target="_blank" >http://fluids.fs.cvut.cz/www/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Bezpilotní létající aerodynamická zkušebna
Popis výsledku v původním jazyce
Letoun klasické koncepce o vzletové hmotnosti do 20kg je poháněn elektromotorem v kombinaci s lithiovými akumulátory. Konstrukce je přizpůsobena použité technologii stavby, materiálu a účelu. Drak letounu je převážně z balzového dřeva a letecké překližky, vyztužený a doplněný kompozitovými prvky. Za účelem měření parametrů leteckých profilů je letoun vybaven snímatelnými koncovými úseky křídel s požadovaným profilem a odběry statického tlaku. Statický tlak je vyhodnocován citlivou měřicí technikou vyvinutou na ústavu. Během letu je zaznamenávána okamžitá poloha a orientace letounu v prostoru, rychlost a další letové údaje. Let může být řízen ze země, kdy je letoun automaticky stabilizován, nebo plně automaticky, kdy letoun sleduje nastavenou trasu.
Název v anglickém jazyce
Unmanned flying aerodynamic test bed
Popis výsledku anglicky
The airplane of classical design and maximum takeoff weight 20Kg is powered by electric motor in combination with lithium accumulators. The design is adapted to the materials and technology used and the purpose of the craft. The airframe is mostly made of balsa wood and ply with composite parts. In order to measure the aerodynamic properties of airfoils the airplane is equipped with removable end sections of the wing with the measured airfoil and static pressure probes. The static pressure is measured and recorded by a sensor board developed at the department. Current position, orientation, speed and other flight data are recorded during flight. The flight can be controlled either from the ground with automatic stabilization enabled or fully automaticalong preprogrammed route.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
12112_12_1
Číselná identifikace
—
Technické parametry
rozpětí nastavitelné 3,4-4,4m, hmotnost 20kg, rychlost letu 20m/s
Ekonomické parametry
přibližné náklady na materiál 34 000,-
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT FSI
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—