Comparison and Simulation of Various Types of Electrocar's Drives
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F01%3APU21581" target="_blank" >RIV/00216305:26220/01:PU21581 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison and Simulation of Various Types of Electrocar's Drives
Popis výsledku v původním jazyce
There were derived basic differential equations for a mathematical model of the whole system. In the second part of the article there will be described various types of electrical drives applicable for electro cars: a series D.C. motor, a brushless D.C.motor (electronically commutated), an induction motor and a switched reluctance motor. For the simulation of the car there will be derived differential equations both of an electric and a mechanic part of the system. Simulation was performed applying MMATLAB/SIMULINK software. As a result there will be compared two various time responses of the acceleration: the first, driven with an automatic controlled gearbox, and the second, only with a manual control. Results of the simulation are motor-current, battery-current, angular speed of the motor and a speed of the car.
Název v anglickém jazyce
Comparison and Simulation of Various Types of Electrocar's Drives
Popis výsledku anglicky
There were derived basic differential equations for a mathematical model of the whole system. In the second part of the article there will be described various types of electrical drives applicable for electro cars: a series D.C. motor, a brushless D.C.motor (electronically commutated), an induction motor and a switched reluctance motor. For the simulation of the car there will be derived differential equations both of an electric and a mechanic part of the system. Simulation was performed applying MMATLAB/SIMULINK software. As a result there will be compared two various time responses of the acceleration: the first, driven with an automatic controlled gearbox, and the second, only with a manual control. Results of the simulation are motor-current, battery-current, angular speed of the motor and a speed of the car.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedingns of 14th. Conference on Electrical Drives and Power Electronics
ISBN
80-89061-46-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
372-375
Název nakladatele
FEI TU Košice
Místo vydání
Košice, Slovakia
Místo konání akce
Vysoké Tatry
Datum konání akce
3. 10. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—