Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison and Simulation of Various Types of Electrocar's Drives

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F01%3APU21581" target="_blank" >RIV/00216305:26220/01:PU21581 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison and Simulation of Various Types of Electrocar's Drives

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There were derived basic differential equations for a mathematical model of the whole system. In the second part of the article there will be described various types of electrical drives applicable for electro cars: a series D.C. motor, a brushless D.C.motor (electronically commutated), an induction motor and a switched reluctance motor. For the simulation of the car there will be derived differential equations both of an electric and a mechanic part of the system. Simulation was performed applying MMATLAB/SIMULINK software. As a result there will be compared two various time responses of the acceleration: the first, driven with an automatic controlled gearbox, and the second, only with a manual control. Results of the simulation are motor-current, battery-current, angular speed of the motor and a speed of the car.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison and Simulation of Various Types of Electrocar's Drives

  • Popis výsledku anglicky

    There were derived basic differential equations for a mathematical model of the whole system. In the second part of the article there will be described various types of electrical drives applicable for electro cars: a series D.C. motor, a brushless D.C.motor (electronically commutated), an induction motor and a switched reluctance motor. For the simulation of the car there will be derived differential equations both of an electric and a mechanic part of the system. Simulation was performed applying MMATLAB/SIMULINK software. As a result there will be compared two various time responses of the acceleration: the first, driven with an automatic controlled gearbox, and the second, only with a manual control. Results of the simulation are motor-current, battery-current, angular speed of the motor and a speed of the car.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedingns of 14th. Conference on Electrical Drives and Power Electronics

  • ISBN

    80-89061-46-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    372-375

  • Název nakladatele

    FEI TU Košice

  • Místo vydání

    Košice, Slovakia

  • Místo konání akce

    Vysoké Tatry

  • Datum konání akce

    3. 10. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku