Linear Parameter Varying Approach to Robust Control of a Permanent Magnet Synchronous Motor
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F11%3APU92960" target="_blank" >RIV/00216305:26220/11:PU92960 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Linear Parameter Varying Approach to Robust Control of a Permanent Magnet Synchronous Motor
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with robust control of linear parameter varying (LPV) system (synchronous motor) by a LPV controller. State space equations of asynchronous motor in d-q rotating frame are nonlinear with respect to rotor speed. Nonlinear equations are rewritten to parameter form describing dependency on rotor speed which is assumed to be known by measurement or by estimation. LPV controller is designed using Hinf theory to govern stator currents of synchronous motor. Simulation results presented in this paper show that current controller provides good current tracking over whole range of rotor speeds.
Název v anglickém jazyce
Linear Parameter Varying Approach to Robust Control of a Permanent Magnet Synchronous Motor
Popis výsledku anglicky
This paper deals with robust control of linear parameter varying (LPV) system (synchronous motor) by a LPV controller. State space equations of asynchronous motor in d-q rotating frame are nonlinear with respect to rotor speed. Nonlinear equations are rewritten to parameter form describing dependency on rotor speed which is assumed to be known by measurement or by estimation. LPV controller is designed using Hinf theory to govern stator currents of synchronous motor. Simulation results presented in this paper show that current controller provides good current tracking over whole range of rotor speeds.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F0647" target="_blank" >GAP103/10/0647: Inteligentní algoritmy prediktivního a robustního řízení elektrických pohonů</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INES 2011 Proceedings
ISBN
978-1-4244-8955-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
287-291
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Poprad
Datum konání akce
23. 6. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—