Computer Support of Innovation´s Creativity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F01%3APU24087" target="_blank" >RIV/00216305:26220/01:PU24087 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26220/01:PU22228
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computer Support of Innovation´s Creativity
Popis výsledku v původním jazyce
Using of algorithmic methods of the intensification of constuctive process logically results in an idea for the creation of computer programs capable of raising efficiency of invention and design activity. In a basis of most effective methods of engineering creativity lays TRIZ-the theory of the solving of the invention tasks. On the basis of this theory a number of software packages are being created, for use by a variety of users who are not familiar with TRIZ at all and only having the basic skills oof work with the personal computer. In this report the features of some of these programs are discussed, their advantages and shortcomings are compared, the examples of their use in invention practice are resulted.
Název v anglickém jazyce
Computer Support of Innovation´s Creativity
Popis výsledku anglicky
Using of algorithmic methods of the intensification of constuctive process logically results in an idea for the creation of computer programs capable of raising efficiency of invention and design activity. In a basis of most effective methods of engineering creativity lays TRIZ-the theory of the solving of the invention tasks. On the basis of this theory a number of software packages are being created, for use by a variety of users who are not familiar with TRIZ at all and only having the basic skills oof work with the personal computer. In this report the features of some of these programs are discussed, their advantages and shortcomings are compared, the examples of their use in invention practice are resulted.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ME%20349" target="_blank" >ME 349: Rozvoj tvůrčího potenciálu studentů, učitelů a inženýrů pomocí metodiky TRIZ</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings an International Conference "Computer Based Learning in Science"
ISBN
80-7042-180-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
"A3"
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
University of Ostrava
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
7. 7. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—