Řízení samostatné práce studentů ve fyzice na vysokých školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F02%3APU29253" target="_blank" >RIV/00216305:26220/02:PU29253 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Steuerung der Selbständigen Arbeit der Studenten in Physik an der Hochschulen.
Popis výsledku v původním jazyce
In Anbetracht des zeitlich begrenzten Umfangs des Physikkurses in den neuen Bildungsplänen der Fakultät für Elektrotechnik und Kommunikationstechnologien (FEKT) der Technischen Universität Brno, die vom akademischen Jahr 2002/2003 eingeführt werden sind,müssen Studenten ausgewählte Partien studieren selbständig. Die sind aber im ersten Semester für die Studienform noch nicht vorbereitet, so dass sie spezielle Studientexte brauchen, die sie geeignet führen können. Ein Fachkollektiv an dem Institut für Physik der FEKT, das im Rahmen des Grants des Fonds für Entwicklung der Hochschulen entstanden wurde, beschäftigt sich mit der Schöpfung der Studientexte.
Název v anglickém jazyce
Control of the self-work of university students in Physics
Popis výsledku anglicky
In the novel curricula for the FEEC of Brno University of Technology, which will be relevant from the Academic year 2002/2003, the Physics course is limited only into two terms. The first term includes 2 hour Lecture, 1 hour Seminar and 2 hour Laboratorysession per week, second one 3 hour Lecture, 1 hour Seminar and 1 hour Laboratory session. Due to the restricted volume, this course will not be exhaustive, the lectures on selected parts only will be given. The students are obliged to present a certaiin level of basic knowledge and skills. If the previous student's knowledge is not sufficient, he must cover it up by the individual work. Unfortunately, most of Technical University students have no idea about this kind of non-assisted self-study. Thatiswhy they need a quality support in the form of the structured textbook that could target them to the study without the teacher's help. The presented paper deals with the project of effective students' guide in Physics education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ingenieurpädagogik
ISSN
0724-8873
e-ISSN
—
Svazek periodika
48
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
AT - Rakouská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
329-333
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—