Elekrický skútr s asynchronním motorem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F02%3APU29943" target="_blank" >RIV/00216305:26220/02:PU29943 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Elekrický skútr s asynchronním motorem
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je věnován konstrukci elektrického skútru s nízkonapěťovým asynchronním pohonem. Shrnuje základní dosahované elektrické a mechanické parametry. Skútr byl konstruován na ÚVEE s využitím zkušeností z předchozí konstrukce elektrického kola. Pozornost je věnována provedení mechanické konstrukce skútru - zvláště začlenění baterií, měniče, motoru a uspořádání převodových mechanismů. Dále je popsáno mechanické ovládání elektronických regulačních prvků pohonu tj. plynu a rekuperační brzdy. V příspěvkku je řešena otázka volby počtu pólů, typové velikosti a napěťově ? kmitočtových poměrů použitého asynchronního stroje. Pozornost je věnována elektrickým parametrům silového obvodu trojfázového střídače s tranzistory MOS-FET a také základním parametrům digitálních řídicích obvodů střídače. Ty realizují řízení momentu motoru při optimalizaci účinnosti systému střídač + motor v širokém rozsahu otáček a momentu. Část příspěvku je věnována dosahovaným uživatelským parametrům stroje a zkušenos
Název v anglickém jazyce
Electric scooter with an induction motor
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with a construction of a higher electric scooter with a low-voltage asynchronous drive. It describes basic electric and mechanical parameters. The scooter was constructed using some experiences of a previously constructed electricbike. The attention is paid to the mechanical construction of the scooter ? especially placement of batteries, inverter, motor and solution of the mechanical gear. Further the mechanical control of the drive electronic regulation elements (throttle and rregenerative brake) is showed. The choice of machine number of poles, its size and the voltage-frequency relations are solved in the contribution. The electrical parameters of the power 3-phase inverter with MOS-FETs and basic parameters of its digital control system are noticed. This system realises the torque control optimising the efficiency of the system motor + inverter in a wide range of speed and torque. Reached user parameters of the scooter and experiences with its using are pre
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F00%2FD013" target="_blank" >GA102/00/D013: Výzkum výkonových elektrických bezkartáčových pohonů na malé napětí pro automobilovou techniku</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Inženýrská mechanika´02
ISBN
80-214-2109-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
21-22
Název nakladatele
XYZ
Místo vydání
Svratka
Místo konání akce
Hotel ŽĎAS Svratka
Datum konání akce
13. 5. 2002
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—