Electric scooter with an induction motor
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F02%3APU29949" target="_blank" >RIV/00216305:26220/02:PU29949 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Electric scooter with an induction motor
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution deals with a construction of a higher electric scooter with a low-voltage asynchronous drive. It describes basic electric and mechanical parameters. The scooter was constructed using some experiences of a previously constructed electricbike. The attention is paid to the mechanical construction of the scooter ? especially placement of batteries, inverter, motor and solution of the mechanical gear. Further the mechanical control of the drive electronic regulation elements (throttle and rregenerative brake) is showed. The choice of machine number of poles, its size and the voltage-frequency relations are solved in the contribution. The electrical parameters of the power 3-phase inverter with MOS-FETs and basic parameters of its digital control system are noticed. This system realises the torque control optimising the efficiency of the system motor + inverter in a wide range of speed and torque. Reached user parameters of the scooter and experiences with its using are pre
Název v anglickém jazyce
Electric scooter with an induction motor
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with a construction of a higher electric scooter with a low-voltage asynchronous drive. It describes basic electric and mechanical parameters. The scooter was constructed using some experiences of a previously constructed electricbike. The attention is paid to the mechanical construction of the scooter ? especially placement of batteries, inverter, motor and solution of the mechanical gear. Further the mechanical control of the drive electronic regulation elements (throttle and rregenerative brake) is showed. The choice of machine number of poles, its size and the voltage-frequency relations are solved in the contribution. The electrical parameters of the power 3-phase inverter with MOS-FETs and basic parameters of its digital control system are noticed. This system realises the torque control optimising the efficiency of the system motor + inverter in a wide range of speed and torque. Reached user parameters of the scooter and experiences with its using are pre
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F00%2FD013" target="_blank" >GA102/00/D013: Výzkum výkonových elektrických bezkartáčových pohonů na malé napětí pro automobilovou techniku</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
5. mezinárodní konference ekologické městské dopravy
ISBN
80 - 000000
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
65-80
Název nakladatele
abc
Místo vydání
Karlovy Vary
Místo konání akce
Karlovy Vary
Datum konání akce
12. 6. 2002
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—