Nanovědy a nanotechnologie v inženýrském vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F05%3APU50710" target="_blank" >RIV/00216305:26220/05:PU50710 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Nanoscience and nanotechnology in engineering education
Popis výsledku v původním jazyce
The emerging field of nanoscience and nanotechnology is leading to a technological revolution in the new millennium. The application of nanotechnology has enormous potential to greatly influence the world in which we live. From consumer goods, electronics, computers, information and biotechnolo-gy, to aerospace defense, energy, environment, and medicine, all sectors of the economy are to be profoundly impacted by nanotechnology. Therefore, nanotechnology education should be integrated into mainstream unndergraduate engineering curricula. Government, industry and university bodies should foster collaboration among themselves in order to educate students in nanotechnology.
Název v anglickém jazyce
Nanoscience and nanotechnology in engineering education
Popis výsledku anglicky
The emerging field of nanoscience and nanotechnology is leading to a technological revolution in the new millennium. The application of nanotechnology has enormous potential to greatly influence the world in which we live. From consumer goods, electronics, computers, information and biotechnolo-gy, to aerospace defense, energy, environment, and medicine, all sectors of the economy are to be profoundly impacted by nanotechnology. Therefore, nanotechnology education should be integrated into mainstream unndergraduate engineering curricula. Government, industry and university bodies should foster collaboration among themselves in order to educate students in nanotechnology.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Physics teaching in engineering education PTEE 2005
ISBN
80-903063-6-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
6-5
Název nakladatele
Brno University of technology
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
29. 6. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—