Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pozice fyziky v projektu výuky nanotechnologií na VŠB-TU Ostrava

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F04%3A00011119" target="_blank" >RIV/61989100:27350/04:00011119 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Physics Status in the Nanotechnology Education Project at the VŠB-Technical University of Ostrava

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The emerging fields of nanoscience and nanotechnology are leading to a technological revolution in the near future. All sectors of the economy will be profoundly influenced and altered by nanotechnology. There is clearly a growing demand for scientists and engineers to train in an interdisciplinary approach and cope with research and production based on nanotechnology. Number of institutions supposes creating new university centers and courses in nanotechnology. Universities reform their courses and create new ones to prepare students for the arising opportunities in nanotechnology. The traditional separation of academic disciplines has to be exceeded. Nanotechnology education should be integrated into mainstream undergraduate engineering curricula.Nanotechnology is extremely rapidly developing and transforming next branch. Consequently, the education schedule of the subject should be flexible and timeless based on: fundamental knowledge in nanoscience (particularly physics and chemist

  • Název v anglickém jazyce

    Physics Status in the Nanotechnology Education Project at the VŠB-Technical University of Ostrava

  • Popis výsledku anglicky

    The emerging fields of nanoscience and nanotechnology are leading to a technological revolution in the near future. All sectors of the economy will be profoundly influenced and altered by nanotechnology. There is clearly a growing demand for scientists and engineers to train in an interdisciplinary approach and cope with research and production based on nanotechnology. Number of institutions supposes creating new university centers and courses in nanotechnology. Universities reform their courses and create new ones to prepare students for the arising opportunities in nanotechnology. The traditional separation of academic disciplines has to be exceeded. Nanotechnology education should be integrated into mainstream undergraduate engineering curricula.Nanotechnology is extremely rapidly developing and transforming next branch. Consequently, the education schedule of the subject should be flexible and timeless based on: fundamental knowledge in nanoscience (particularly physics and chemist

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ME%20507" target="_blank" >ME 507: Teoretický a experimentální výzkum anizotropních mřížkových struktur</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of International Conference on Engineering Education and Research 2004

  • ISBN

    1562-3580

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    745-748

  • Název nakladatele

    iNEER

  • Místo vydání

    New Jersey

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    27. 6. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku