Pozice fyziky v projektu výuky nanotechnologií na VŠB-TU Ostrava
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F04%3A00011119" target="_blank" >RIV/61989100:27350/04:00011119 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Physics Status in the Nanotechnology Education Project at the VŠB-Technical University of Ostrava
Popis výsledku v původním jazyce
The emerging fields of nanoscience and nanotechnology are leading to a technological revolution in the near future. All sectors of the economy will be profoundly influenced and altered by nanotechnology. There is clearly a growing demand for scientists and engineers to train in an interdisciplinary approach and cope with research and production based on nanotechnology. Number of institutions supposes creating new university centers and courses in nanotechnology. Universities reform their courses and create new ones to prepare students for the arising opportunities in nanotechnology. The traditional separation of academic disciplines has to be exceeded. Nanotechnology education should be integrated into mainstream undergraduate engineering curricula.Nanotechnology is extremely rapidly developing and transforming next branch. Consequently, the education schedule of the subject should be flexible and timeless based on: fundamental knowledge in nanoscience (particularly physics and chemist
Název v anglickém jazyce
Physics Status in the Nanotechnology Education Project at the VŠB-Technical University of Ostrava
Popis výsledku anglicky
The emerging fields of nanoscience and nanotechnology are leading to a technological revolution in the near future. All sectors of the economy will be profoundly influenced and altered by nanotechnology. There is clearly a growing demand for scientists and engineers to train in an interdisciplinary approach and cope with research and production based on nanotechnology. Number of institutions supposes creating new university centers and courses in nanotechnology. Universities reform their courses and create new ones to prepare students for the arising opportunities in nanotechnology. The traditional separation of academic disciplines has to be exceeded. Nanotechnology education should be integrated into mainstream undergraduate engineering curricula.Nanotechnology is extremely rapidly developing and transforming next branch. Consequently, the education schedule of the subject should be flexible and timeless based on: fundamental knowledge in nanoscience (particularly physics and chemist
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ME%20507" target="_blank" >ME 507: Teoretický a experimentální výzkum anizotropních mřížkových struktur</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of International Conference on Engineering Education and Research 2004
ISBN
1562-3580
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
745-748
Název nakladatele
iNEER
Místo vydání
New Jersey
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
27. 6. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—