Posouzení počítačem podporované výuky ve fyzice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F06%3APU62105" target="_blank" >RIV/00216305:26220/06:PU62105 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assesment of Computer-Based Learning in Physics
Popis výsledku v původním jazyce
At present, Computer-based Physics teaching appears to be promising. However, many extensive foreign studies have proved that the information technologies - unless properly applied - are rather detrimental to the student education process. One must therefore be very careful when applying them so as to get the benefits rather than the drawbacks of this approach. A research designed to check the effectiveness of the Computer Assisted Physics Teaching was implemented at our Faculty in the period from 2002to 2003. The results obtained in the research are summarized in this paper.
Název v anglickém jazyce
Assesment of Computer-Based Learning in Physics
Popis výsledku anglicky
At present, Computer-based Physics teaching appears to be promising. However, many extensive foreign studies have proved that the information technologies - unless properly applied - are rather detrimental to the student education process. One must therefore be very careful when applying them so as to get the benefits rather than the drawbacks of this approach. A research designed to check the effectiveness of the Computer Assisted Physics Teaching was implemented at our Faculty in the period from 2002to 2003. The results obtained in the research are summarized in this paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of Ingeneering Education
ISBN
9985-59-646-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
263-266
Název nakladatele
IGIP Estonia
Místo vydání
Tallinn
Místo konání akce
Tallin
Datum konání akce
18. 9. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—