Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lithium-iontový trakční akumulátor pro elektrické kolo

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F06%3APU64659" target="_blank" >RIV/00216305:26220/06:PU64659 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Lithium-iontový trakční akumulátor pro elektrické kolo

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek popisuje realizaci trakčního akumulátoru 25V/40Ah pro pohon elektrického kola se jmenovitým výkonem 900W. Akumulátorová baterie je serioparalelním spojením Li-ion článků CGR18650C (Panasonic) se jmenovitým napě-tím 3,6V a jmenovitou kapacitou 2,15Ah. Li-ion články jsou velmi citlivé na hluboké vybíjení a na přebíjení. Proto byly do baterie zakomponovány ochranné obvody, které odpojí zátěž v případě, že napětí kteréhokoli jednotlivého článku poklesne pod dovolenou mez. Naopak v případě dosaženínapětí odpovídajícího plnému nabití na kterémkoli z článků hlásí ochranné obvody tuto informaci jednobitovým logickým signálem do externí nabíječky. S využitím tohoto signálu je realizována nadřazená napěťová regulace nabíječky. V případě jízdy s rekuperací je tento signál využit pro zabloko-vání rekuperace trakčního měniče. Článek popisuje konstrukční uspořádání akumulátoru, obvodové řešení och

  • Název v anglickém jazyce

    Li-ion traction accumulator for an electric bike

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution describes a traction accumulator 25V/40Ah used for an electric bike with a nominal power 900W. The battery consists of serial-parallel conected Li-ion cells CGR18650C (Panasonic) with a nominal voltage 3,6V and nominal capacity 2,15Ah. The cells must not be discharged too deeply and must not be overcharged too. That is why such protection circuits were implemented to the battery stack that disconnect the load if the voltage of any cell decreases under a defined minimum limit. If the voltage of any cell oversheets the maximum limit then this state is signalized by a one-bit logic signal to the external charger. The voltage control loop of the charger is realized using this signal. If a regenerative braking is used then this signal disables the battery overvoltage caused by the traction inverter. The construction solution, protection circuits and practical experiences with the accumulator are presented. The external charger is breefly described too.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA102%2F06%2F1036" target="_blank" >GA102/06/1036: Využití palivových článků v ekologických zdrojích elektrické energie a v trakčních pohonech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXI. sympozium učitelů elektrických pohonů

  • ISBN

    80-7043-455-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    101-107

  • Název nakladatele

    ČES

  • Místo vydání

    Plzeň - Nečtiny

  • Místo konání akce

    Plzeň - Nečtiny

  • Datum konání akce

    13. 6. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku