Lithium-iontový trakční akumulátor pro elektrické kolo
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F06%3APU64659" target="_blank" >RIV/00216305:26220/06:PU64659 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Lithium-iontový trakční akumulátor pro elektrické kolo
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek popisuje realizaci trakčního akumulátoru 25V/40Ah pro pohon elektrického kola se jmenovitým výkonem 900W. Akumulátorová baterie je serioparalelním spojením Li-ion článků CGR18650C (Panasonic) se jmenovitým napě-tím 3,6V a jmenovitou kapacitou 2,15Ah. Li-ion články jsou velmi citlivé na hluboké vybíjení a na přebíjení. Proto byly do baterie zakomponovány ochranné obvody, které odpojí zátěž v případě, že napětí kteréhokoli jednotlivého článku poklesne pod dovolenou mez. Naopak v případě dosaženínapětí odpovídajícího plnému nabití na kterémkoli z článků hlásí ochranné obvody tuto informaci jednobitovým logickým signálem do externí nabíječky. S využitím tohoto signálu je realizována nadřazená napěťová regulace nabíječky. V případě jízdy s rekuperací je tento signál využit pro zabloko-vání rekuperace trakčního měniče. Článek popisuje konstrukční uspořádání akumulátoru, obvodové řešení och
Název v anglickém jazyce
Li-ion traction accumulator for an electric bike
Popis výsledku anglicky
The contribution describes a traction accumulator 25V/40Ah used for an electric bike with a nominal power 900W. The battery consists of serial-parallel conected Li-ion cells CGR18650C (Panasonic) with a nominal voltage 3,6V and nominal capacity 2,15Ah. The cells must not be discharged too deeply and must not be overcharged too. That is why such protection circuits were implemented to the battery stack that disconnect the load if the voltage of any cell decreases under a defined minimum limit. If the voltage of any cell oversheets the maximum limit then this state is signalized by a one-bit logic signal to the external charger. The voltage control loop of the charger is realized using this signal. If a regenerative braking is used then this signal disables the battery overvoltage caused by the traction inverter. The construction solution, protection circuits and practical experiences with the accumulator are presented. The external charger is breefly described too.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F06%2F1036" target="_blank" >GA102/06/1036: Využití palivových článků v ekologických zdrojích elektrické energie a v trakčních pohonech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXI. sympozium učitelů elektrických pohonů
ISBN
80-7043-455-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
101-107
Název nakladatele
ČES
Místo vydání
Plzeň - Nečtiny
Místo konání akce
Plzeň - Nečtiny
Datum konání akce
13. 6. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—