Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Napájecí jednotka pro malý elektromobil

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F07%3APR22711" target="_blank" >RIV/00216305:26220/07:PR22711 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Napájecí jednotka pro malý elektromobil

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jádrem jednotky je trakční akumulátor 25V/40Ah pro pohon elektrického jednostopého vozidla se jmenovitým výkonem 900W. Akumulátorová baterie je serioparalelním spojením Li-ion článků CGR18650C (Panasonic) se jmenovitým napětím 3,6V a jmenovitou kapacitou2,15Ah. Li-ion články jsou velmi citlivé na hluboké vybíjení a na přebíjení. Proto byly do baterie zakomponovány ochranné obvody, které odpojí zátěž v případě, že napětí kteréhokoli jednotlivého článku poklesne pod dovolenou mez. Naopak v případě dosažení napětí odpovídajícího plnému nabití na kterémkoli z článků hlásí ochranné obvody tuto informaci jednobitovým logickým signálem do nabíječky, jež je externí součástí popisované jednotky. S využitím tohoto signálu je realizována nadřazená napěťová regulace nabíječky. V případě jízdy s rekuperací je tento signál využit pro zablokování rekuperace trakčního měniče.

  • Název v anglickém jazyce

    Supply unit for a smal electric vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    A traction accumulator 25V/40Ah for an electric vehicle with a nominal power 900W is the core of this unit. The accumulator consists of serial-parallel conected Li-ion cells CGR18650C (Panasonic) with a nominal voltage 3,6V and nominal capacity 2,15Ah. The Li-ion cells are very sensitive to a deep discharging and overcharging. That is why protection circuits were componed into the unit. These circuits serve to disconnect the load in the case of an undervoltage across any cell. In the case of an overvoltage across any cell this is signalised by an output logical signal which is used in the external charger (external part of this unit) to control the charging current. This signal enables to disable the regenerative braking of the vehicle too (if necessary).

Klasifikace

  • Druh

    X - Nezařazeno

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA102%2F06%2F1036" target="_blank" >GA102/06/1036: Využití palivových článků v ekologických zdrojích elektrické energie a v trakčních pohonech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů