Napájecí jednotka pro malý elektromobil
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F07%3APR22711" target="_blank" >RIV/00216305:26220/07:PR22711 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Napájecí jednotka pro malý elektromobil
Popis výsledku v původním jazyce
Jádrem jednotky je trakční akumulátor 25V/40Ah pro pohon elektrického jednostopého vozidla se jmenovitým výkonem 900W. Akumulátorová baterie je serioparalelním spojením Li-ion článků CGR18650C (Panasonic) se jmenovitým napětím 3,6V a jmenovitou kapacitou2,15Ah. Li-ion články jsou velmi citlivé na hluboké vybíjení a na přebíjení. Proto byly do baterie zakomponovány ochranné obvody, které odpojí zátěž v případě, že napětí kteréhokoli jednotlivého článku poklesne pod dovolenou mez. Naopak v případě dosažení napětí odpovídajícího plnému nabití na kterémkoli z článků hlásí ochranné obvody tuto informaci jednobitovým logickým signálem do nabíječky, jež je externí součástí popisované jednotky. S využitím tohoto signálu je realizována nadřazená napěťová regulace nabíječky. V případě jízdy s rekuperací je tento signál využit pro zablokování rekuperace trakčního měniče.
Název v anglickém jazyce
Supply unit for a smal electric vehicle
Popis výsledku anglicky
A traction accumulator 25V/40Ah for an electric vehicle with a nominal power 900W is the core of this unit. The accumulator consists of serial-parallel conected Li-ion cells CGR18650C (Panasonic) with a nominal voltage 3,6V and nominal capacity 2,15Ah. The Li-ion cells are very sensitive to a deep discharging and overcharging. That is why protection circuits were componed into the unit. These circuits serve to disconnect the load in the case of an undervoltage across any cell. In the case of an overvoltage across any cell this is signalised by an output logical signal which is used in the external charger (external part of this unit) to control the charging current. This signal enables to disable the regenerative braking of the vehicle too (if necessary).
Klasifikace
Druh
X - Nezařazeno
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F06%2F1036" target="_blank" >GA102/06/1036: Využití palivových článků v ekologických zdrojích elektrické energie a v trakčních pohonech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů