POHON A ŘÍDÍCÍ SYSTÉM PRO APLIKACE TAH
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F07%3APU70243" target="_blank" >RIV/00216305:26220/07:PU70243 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DRIVE AND CONTROL SYSTEM FOR TAH APPLICATION
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents analytic design of active magnetic bearing PM synchronous motor for TAH (Total Artificial Heart) application and description of the drive and levitation electromagnet control. Pump system is double ventricle blood pump consisting of slot-less PM axial flux synchronous machine and magnetic active bearings. The general electric machine theory is applied to the motor design. Power quality is ensured by the help of the rare earth PM and for good torque quality is used slot-less, three phase winding and surface mounting PM. Control part deals with the synchronous motor and magnetic bearing control. Two structures, voltage and current, were design and tested for the position regulation. Mathematical model was successfully simulated. On thebase of this model the regulation structure for positional feedback control was design. Design of the regulators is based on the mathematical model description of controlled system.
Název v anglickém jazyce
DRIVE AND CONTROL SYSTEM FOR TAH APPLICATION
Popis výsledku anglicky
The paper presents analytic design of active magnetic bearing PM synchronous motor for TAH (Total Artificial Heart) application and description of the drive and levitation electromagnet control. Pump system is double ventricle blood pump consisting of slot-less PM axial flux synchronous machine and magnetic active bearings. The general electric machine theory is applied to the motor design. Power quality is ensured by the help of the rare earth PM and for good torque quality is used slot-less, three phase winding and surface mounting PM. Control part deals with the synchronous motor and magnetic bearing control. Two structures, voltage and current, were design and tested for the position regulation. Mathematical model was successfully simulated. On thebase of this model the regulation structure for positional feedback control was design. Design of the regulators is based on the mathematical model description of controlled system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference on Low Voltage Electrical Machines
ISBN
978-80-214-3560-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Název nakladatele
VUT FEKT
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno, Šlapanice
Datum konání akce
12. 11. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—