DRIVE AND CONTROL SYSTEM FOR TAH APPLICATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F07%3APU72147" target="_blank" >RIV/00216305:26220/07:PU72147 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DRIVE AND CONTROL SYSTEM FOR TAH APPLICATION
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents analytic design of active magnetic bearing PM synchronous motor for TAH (Total Artificial Heart) application and description of the drive and levitation electromagnet control. Pump system is double ventricle blood pump consisting of slotless PM axial flux synchronous machine and magnetic active bearings. The general electric machine theory is applied to the motor design. Power quality is ensured by the help of the rare earth PM and for good torque quality is used slotless, three phasewinding and surface mounting PM. Control part deals with the synchronous motor and magnetic bearing control. Two structures, voltage and current, were design and tested for the position regulation. Mathematical model was successfully simulated. On the base of this model the regulation structure for positional feedback control was design. Design of the regulators is based on the mathematical model description of controlled system.
Název v anglickém jazyce
DRIVE AND CONTROL SYSTEM FOR TAH APPLICATION
Popis výsledku anglicky
The paper presents analytic design of active magnetic bearing PM synchronous motor for TAH (Total Artificial Heart) application and description of the drive and levitation electromagnet control. Pump system is double ventricle blood pump consisting of slotless PM axial flux synchronous machine and magnetic active bearings. The general electric machine theory is applied to the motor design. Power quality is ensured by the help of the rare earth PM and for good torque quality is used slotless, three phasewinding and surface mounting PM. Control part deals with the synchronous motor and magnetic bearing control. Two structures, voltage and current, were design and tested for the position regulation. Mathematical model was successfully simulated. On the base of this model the regulation structure for positional feedback control was design. Design of the regulators is based on the mathematical model description of controlled system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník konference Liberecké pohony LIPO2007
ISBN
978-80-7372-272-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
179-184
Název nakladatele
TU Liberec
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
6. 11. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—