Empirical Study of Subjective Quality for Massive Multiplayer Games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F08%3APU94826" target="_blank" >RIV/00216305:26220/08:PU94826 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Empirical Study of Subjective Quality for Massive Multiplayer Games
Popis výsledku v původním jazyce
Online gaming is a member of the real time interactive multimedia services. This service suffers from all impairments on the networking layer that increase the latency, respectively the responsiveness. The Quality of Service (QoS) of online gaming is becoming an important issue due to a massive increase of online games (Half-Life,War-Craft) with a significant player community. The purpose of this project is to investigate the impact of network impairments (delay, jitter) on the perceived QoS. We herebyfocus on Massively Multiplayer Online Games (MMOG), due to their amount of active users and their popularity. The initial step is to develop a test setup for subjective quality evaluation for MMOG games. The final outcome of this paper is to propose a QoS metric for online gaming.
Název v anglickém jazyce
Empirical Study of Subjective Quality for Massive Multiplayer Games
Popis výsledku anglicky
Online gaming is a member of the real time interactive multimedia services. This service suffers from all impairments on the networking layer that increase the latency, respectively the responsiveness. The Quality of Service (QoS) of online gaming is becoming an important issue due to a massive increase of online games (Half-Life,War-Craft) with a significant player community. The purpose of this project is to investigate the impact of network impairments (delay, jitter) on the perceived QoS. We herebyfocus on Massively Multiplayer Online Games (MMOG), due to their amount of active users and their popularity. The initial step is to develop a test setup for subjective quality evaluation for MMOG games. The final outcome of this paper is to propose a QoS metric for online gaming.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of IWSSIP 2008
ISBN
978-80-227-2856-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
68-72
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
25. 6. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—