Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of Control Strategies for Permanent Magnet Synchronous Machines in terms of Efficiency

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of Control Strategies for Permanent Magnet Synchronous Machines in terms of Efficiency

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Permanent Magnet Synchronous Machines find a place in variety of different applications. There is a common need for enhancement of efficiency for electric drives due to general tendency of increase of the energy prices and well-known environmental issues. This paper summarizes available control strategies for an inverse-salient permanent magnet synchronous machine with emphasis on overall efficiency of the electrical drive. The discussed drive is primarily designed for vehicular technology. A mathematical model of the electrical machine including computation of power electronics losses is introduced so that steady-state efficiency at any operational point may be estimated. A part of the process is generation of power loss profiles dependent on reference d- and q- axis currents as controlled variables showing the optimization potential. Efficiency of a drive depends on a selection of control strategy. Therefore, maximum efficiency, maximum torque-per-ampere and Id=0 control strategies a

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of Control Strategies for Permanent Magnet Synchronous Machines in terms of Efficiency

  • Popis výsledku anglicky

    Permanent Magnet Synchronous Machines find a place in variety of different applications. There is a common need for enhancement of efficiency for electric drives due to general tendency of increase of the energy prices and well-known environmental issues. This paper summarizes available control strategies for an inverse-salient permanent magnet synchronous machine with emphasis on overall efficiency of the electrical drive. The discussed drive is primarily designed for vehicular technology. A mathematical model of the electrical machine including computation of power electronics losses is introduced so that steady-state efficiency at any operational point may be estimated. A part of the process is generation of power loss profiles dependent on reference d- and q- axis currents as controlled variables showing the optimization potential. Efficiency of a drive depends on a selection of control strategy. Therefore, maximum efficiency, maximum torque-per-ampere and Id=0 control strategies a

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recent Advances in Mechatronics 2008-2009

  • ISBN

    978-3-642-05021-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    448

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlín, Německo

  • Místo konání akce

    Luhačovice

  • Datum konání akce

    18. 11. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

Druh výsledku

D - Stať ve sborníku

D

CEP

JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

Rok uplatnění

2009