Evaluation of Control Strategies for Permanent Magnet Synchronous Machines in terms of Efficiency
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F09%3APU84105" target="_blank" >RIV/00216305:26220/09:PU84105 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation of Control Strategies for Permanent Magnet Synchronous Machines in terms of Efficiency
Popis výsledku v původním jazyce
Permanent Magnet Synchronous Machines find a place in variety of different applications. There is a common need for enhancement of efficiency for electric drives due to general tendency of increase of the energy prices and well-known environmental issues. This paper summarizes available control strategies for an inverse-salient permanent magnet synchronous machine with emphasis on overall efficiency of the electrical drive. The discussed drive is primarily designed for vehicular technology. A mathematical model of the electrical machine including computation of power electronics losses is introduced so that steady-state efficiency at any operational point may be estimated. A part of the process is generation of power loss profiles dependent on reference d- and q- axis currents as controlled variables showing the optimization potential. Efficiency of a drive depends on a selection of control strategy. Therefore, maximum efficiency, maximum torque-per-ampere and Id=0 control strategies a
Název v anglickém jazyce
Evaluation of Control Strategies for Permanent Magnet Synchronous Machines in terms of Efficiency
Popis výsledku anglicky
Permanent Magnet Synchronous Machines find a place in variety of different applications. There is a common need for enhancement of efficiency for electric drives due to general tendency of increase of the energy prices and well-known environmental issues. This paper summarizes available control strategies for an inverse-salient permanent magnet synchronous machine with emphasis on overall efficiency of the electrical drive. The discussed drive is primarily designed for vehicular technology. A mathematical model of the electrical machine including computation of power electronics losses is introduced so that steady-state efficiency at any operational point may be estimated. A part of the process is generation of power loss profiles dependent on reference d- and q- axis currents as controlled variables showing the optimization potential. Efficiency of a drive depends on a selection of control strategy. Therefore, maximum efficiency, maximum torque-per-ampere and Id=0 control strategies a
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F08%2F1118" target="_blank" >GA102/08/1118: Inteligentní diagnostika elektrických strojů</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recent Advances in Mechatronics 2008-2009
ISBN
978-3-642-05021-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
448
Strana od-do
—
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlín, Německo
Místo konání akce
Luhačovice
Datum konání akce
18. 11. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—