Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of High-level Features for Vocal Emotion Recognition

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F11%3APU95202" target="_blank" >RIV/00216305:26220/11:PU95202 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of High-level Features for Vocal Emotion Recognition

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the vocal emotion recognition which is a very important task for several applications in the field of human-machine interaction. There is a plenty of algorithms proposed up to date for this purpose that exploit different types of features and classifiers. Our previous work showed that high-level features perform very well in terms of emotion classification from speech. However, little attention has been paid so far to the statistical analysis of these features. For this reason the presented paper mainly focuses on the emotion recognition by using only high-level features. Two different emotional speech corpora were exploited in our experiments, namely the Berlin Database of Emotional Speech and the COST2102 Italian Database of Emotional Speech. Results showed that the best high-level features in terms of high discriminative power strongly differ among the databases considered on the first hand and among the emotions within each database on the second hand.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of High-level Features for Vocal Emotion Recognition

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the vocal emotion recognition which is a very important task for several applications in the field of human-machine interaction. There is a plenty of algorithms proposed up to date for this purpose that exploit different types of features and classifiers. Our previous work showed that high-level features perform very well in terms of emotion classification from speech. However, little attention has been paid so far to the statistical analysis of these features. For this reason the presented paper mainly focuses on the emotion recognition by using only high-level features. Two different emotional speech corpora were exploited in our experiments, namely the Berlin Database of Emotional Speech and the COST2102 Italian Database of Emotional Speech. Results showed that the best high-level features in terms of high discriminative power strongly differ among the databases considered on the first hand and among the emotions within each database on the second hand.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI1%2F481" target="_blank" >FR-TI1/481: Technologie pokročilých analýz mluvené řeči pro kontaktní centra a bezpečnostní složky.</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    34th International Conference on Telecommunications and Signal Processing

  • ISBN

    978-1-4577-1409-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    361-366

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Budapest

  • Datum konání akce

    18. 8. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku