Load Torque and Moment of Inertia Observability Analysis for Alternating Current Drive Sensorless Control
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F12%3APU100265" target="_blank" >RIV/00216305:26220/12:PU100265 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Load Torque and Moment of Inertia Observability Analysis for Alternating Current Drive Sensorless Control
Popis výsledku v původním jazyce
Knowledge of the exact characteristics of a motor is necessary for a high-performance electrical drive control. It is useful to obtain not only the states of electrical and mechanical variables, but also other quantities. Two of the unknown parameters are the moment of inertia and the load torque. This paper addresses theoretical aspects of conditions, on which these quantities are simultaneously observable. Both asynchronous and synchronous drives are considered. The conditions are verified by a simulation and by real-motor data. Obtained results prove the possibility of their sensorless estimation. Some difficulties of the state estimation when controllers are saturated are shown.
Název v anglickém jazyce
Load Torque and Moment of Inertia Observability Analysis for Alternating Current Drive Sensorless Control
Popis výsledku anglicky
Knowledge of the exact characteristics of a motor is necessary for a high-performance electrical drive control. It is useful to obtain not only the states of electrical and mechanical variables, but also other quantities. Two of the unknown parameters are the moment of inertia and the load torque. This paper addresses theoretical aspects of conditions, on which these quantities are simultaneously observable. Both asynchronous and synchronous drives are considered. The conditions are verified by a simulation and by real-motor data. Obtained results prove the possibility of their sensorless estimation. Some difficulties of the state estimation when controllers are saturated are shown.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F0647" target="_blank" >GAP103/10/0647: Inteligentní algoritmy prediktivního a robustního řízení elektrických pohonů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the IECON 2012 - 38th Annual Conference on IEEE Industrial Electronics Society
ISBN
978-1-4673-2420-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1854-1859
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Kanada
Místo konání akce
Montreal
Datum konání akce
25. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—