Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Porovnání EKF s plným a redukovaným modelem pro přímé řízení momentu PMSM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F15%3A43925519" target="_blank" >RIV/49777513:23220/15:43925519 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Porovnání EKF s plným a redukovaným modelem pro přímé řízení momentu PMSM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se zabývá odhadem rychlosti a polohy rotoru synchronního motoru s permanentními magnety řízeným pomocí přímého řízení momentu. V článku jsou popsány dva estimátory založené na rozšířeném Kal-manově filtru (EKF) s plným a redukovaným modelem.Nejdříve je představeno přímé řízení momentu PMSM a čidlem polohy na rotoru. Navržené estimátory s Kalmanovým filtrem jsou implementovány do řízení a jejich funkce ověřeny simulací a experimenty na laboratorním prototypu pohonu o výkonu 11 kW.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of reduced model EKF and full model EKF for PMSM drive controlled by DTC

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is concerned with a speed and position estimator of a permanent magnet synchronous motor (PMSM) controlled by direct torque control. Designed estimators are based on a reduced model Extended Kalman filter and full model EKF. First the direct torque control of the PMSM with a position sensor is pre-sented. Next Kalman filter based estimators for electrical rotor speed and electrical rotor position are proposed and thereafter implemented into the described drive control algorithm. The proper function of the proposed sensorless control is verified in selected transient states of the motor drive.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů