Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přímé řízení momentu synchronního motoru s permanentními magnety s bezsenzorovou estimací rychlosti a polohy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F13%3A43918623" target="_blank" >RIV/49777513:23220/13:43918623 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přímé řízení momentu synchronního motoru s permanentními magnety s bezsenzorovou estimací rychlosti a polohy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato práce se zabývá návrhem algoritmu bezsenzorového řízení synchronního motoru s povrchovými magnety. Pro estimaci je využit Kalmanův filtr s redukovaným modelem, který poskytuje informaci o poloze a rychlosti rotoru na základě měření statorových proudů a rekonstruovaných statorových napětích. Je analyzován vliv nelinearit v podobě mrtvých časů. Vyvinutý algoritmus řízení je ověřen simulacemi a experimenty v různých provozních stavech na laboratorním pohonu o výkonu 10.7kW.

  • Název v anglickém jazyce

    Direct torque control of permanent magnet synchronous motor with sensorless estimation of rotor speed and position.

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is concerned with a speed and position estimator of a permanent magnet synchronous motor (PMSM) controlled by direct torque control. The designed estimator is based on a reduced order Kalman filter First the direct torque control of the PMSM with a position sensor is presented. Next the Kalman filter based estimator for electrical rotor speed and electrical rotor position is proposed and thereafter implemented into the described drive control algorithm. The proper function of the proposed sensorless control is verified in selected transient states of the motor drive. The influence of nonlinearities in the model (dead times) is analyzed. Verification studies were performed on a simulation model with PMSM laboratory prototype parameters with rated power of 10.7kW.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th International Scientific Conference Electric Power Engineering 2013

  • ISBN

    978-80-248-2988-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    253-258

  • Název nakladatele

    VSB - Technical University

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Kouty nad Desnou

  • Datum konání akce

    28. 5. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku