Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CLASSIFICATION OF DRIVER'S DROWSINESS FROM STEERING WHEEL MOTION UNDER REAL TRAFFIC CONDITIONS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F12%3APU99587" target="_blank" >RIV/00216305:26220/12:PU99587 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CLASSIFICATION OF DRIVER'S DROWSINESS FROM STEERING WHEEL MOTION UNDER REAL TRAFFIC CONDITIONS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To develop a system for drivers drowsiness recognition is a challenging task in the modern car transportation. Many studies have promising results. Unfortunately most data is acquired in the laboratory conditions. Therefore proving drowsiness detection reliability and accuracy in real traffic is difficult. The analyzed data in this paper is acquired from the real traffic and hence it contains all uncertainty. An in-direct measurement from the vehicle CAN bus has been chosen for data acquisition in orderto not affect the driver. The data is preprocessed according to the assumptions about drivers behavior and transformed to the frequency domain by means of the orthogonal transform (STFT, CWT and DWT). Subsequently, in the frequency domain, more than 70000 features are generated. By means of the filter feature selection, 10 best features are chosen for a prediction. Finally, 1-NN model is used for prediction accuracy estimation.

  • Název v anglickém jazyce

    CLASSIFICATION OF DRIVER'S DROWSINESS FROM STEERING WHEEL MOTION UNDER REAL TRAFFIC CONDITIONS

  • Popis výsledku anglicky

    To develop a system for drivers drowsiness recognition is a challenging task in the modern car transportation. Many studies have promising results. Unfortunately most data is acquired in the laboratory conditions. Therefore proving drowsiness detection reliability and accuracy in real traffic is difficult. The analyzed data in this paper is acquired from the real traffic and hence it contains all uncertainty. An in-direct measurement from the vehicle CAN bus has been chosen for data acquisition in orderto not affect the driver. The data is preprocessed according to the assumptions about drivers behavior and transformed to the frequency domain by means of the orthogonal transform (STFT, CWT and DWT). Subsequently, in the frequency domain, more than 70000 features are generated. By means of the filter feature selection, 10 best features are chosen for a prediction. Finally, 1-NN model is used for prediction accuracy estimation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA102%2F09%2F1897" target="_blank" >GA102/09/1897: Bezpečnost automobilové dopravy - BAD</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MENDEL 2012, 18th International Conference on Soft Computing

  • ISBN

    978-80-214-4540-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    428-433

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Brno University of Technology

  • Datum konání akce

    27. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku