Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Steering wheel motion analysis for detection of the driver's drowsiness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F11%3APU95748" target="_blank" >RIV/00216305:26220/11:PU95748 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Steering wheel motion analysis for detection of the driver's drowsiness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reliable system for driver's drowsiness recognition is the aim of many studies. Unfortunately, majority of researchers work with data acquired in laboratory with ideal or simulated conditions. Therefore it is difficult to implement their results to realvehicle and prove its reliability and accuracy. The analyzed data in this paper is acquired from real traffic and therefore it contains all uncertainty partially modeled in laboratory. For data acquisition has been chosen in-direct measurement from vehicle CAN bus in order to not affect the driver. All data are preprocessed according to assumptions about driver's behavior and transformed to frequency domain by means of orthogonal transform (STFT, CWT and DWT). Subsequently, data is analyzed by data mining methods including features extraction and filter feature selection. The performance of the features is measured by the area under the receiver operating characteristic.

  • Název v anglickém jazyce

    Steering wheel motion analysis for detection of the driver's drowsiness

  • Popis výsledku anglicky

    Reliable system for driver's drowsiness recognition is the aim of many studies. Unfortunately, majority of researchers work with data acquired in laboratory with ideal or simulated conditions. Therefore it is difficult to implement their results to realvehicle and prove its reliability and accuracy. The analyzed data in this paper is acquired from real traffic and therefore it contains all uncertainty partially modeled in laboratory. For data acquisition has been chosen in-direct measurement from vehicle CAN bus in order to not affect the driver. All data are preprocessed according to assumptions about driver's behavior and transformed to frequency domain by means of orthogonal transform (STFT, CWT and DWT). Subsequently, data is analyzed by data mining methods including features extraction and filter feature selection. The performance of the features is measured by the area under the receiver operating characteristic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA102%2F09%2F1897" target="_blank" >GA102/09/1897: Bezpečnost automobilové dopravy - BAD</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematical Models and Methods in Modern Science

  • ISBN

    978-1-61804-055-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    256-261

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    Puerto de la Cruz, Tenerife, Spain

  • Místo konání akce

    Puerto de la Cruz, Tenerife, Španělsko

  • Datum konání akce

    10. 12. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku