Measurement of In-Vehicle Channel – Feasibility Measurement of In-Vehicle Channel – Feasibility of Ranging in UWB and MMW Band
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F14%3APU111085" target="_blank" >RIV/00216305:26220/14:PU111085 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICCVE.2014.7297639" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICCVE.2014.7297639</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICCVE.2014.7297639" target="_blank" >10.1109/ICCVE.2014.7297639</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Measurement of In-Vehicle Channel – Feasibility Measurement of In-Vehicle Channel – Feasibility of Ranging in UWB and MMW Band
Popis výsledku v původním jazyce
This paper provides results of radio channel measurement campaign carried out in the intra vehicle environment for ultra-wide band (UWB) and millimeter wave (MMW) frequency bands, namely 3--11 GHz and 55--65 GHz. In discussed frequency bands, we present and compare channel impulse responses (CIRs) for various antenna locations while considering the effect of passengers presence. On the basis of performed statistical evaluation of time of arrival (TOA) based ranging system deployed in mentioned bands, we discuss feasibility and precision of local positioning systems for intra vehicle ambiance.
Název v anglickém jazyce
Measurement of In-Vehicle Channel – Feasibility of Ranging in UWB and MMW Band
Popis výsledku anglicky
This paper provides results of radio channel measurement campaign carried out in the intra vehicle environment for ultra-wide band (UWB) and millimeter wave (MMW) frequency bands, namely 3--11 GHz and 55--65 GHz. In discussed frequency bands, we present and compare channel impulse responses (CIRs) for various antenna locations while considering the effect of passengers presence. On the basis of performed statistical evaluation of time of arrival (TOA) based ranging system deployed in mentioned bands, we discuss feasibility and precision of local positioning systems for intra vehicle ambiance.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2014 International Conference on Connected Vehicles and Expo (ICCVE 2014)
ISBN
978-1-4799-6729-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
695-698
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Vienna
Datum konání akce
3. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—