Communication and Energy Management System of Small Electric Airplane
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F14%3APU111199" target="_blank" >RIV/00216305:26220/14:PU111199 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Communication and Energy Management System of Small Electric Airplane
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with internal communication system in experimental fully electric airplane VUT 051 RAY which is controlling the whole drivetrain system. The complex drivetrain system consist of battery locks, main computer, control system of the traction inverter, control and monitoring panel, several simple control and monitoring devices placed on pilot board and finally control system of fast charger. Communication interface is realized with CAN network with parallel analog backup structure. All perating conditions are indicated on Onboard monitoring Panel. Significant part of the data structure of he airplane is implemented data logger which is restoring all system events on all communications links. These data can be used for deep analysis of the parameters of energy flows in the airplane drivetrain. The occurred errors and nonstandard drivetrain states are saved too. Finally, the state of charge estimation is discussed.
Název v anglickém jazyce
Communication and Energy Management System of Small Electric Airplane
Popis výsledku anglicky
The paper deals with internal communication system in experimental fully electric airplane VUT 051 RAY which is controlling the whole drivetrain system. The complex drivetrain system consist of battery locks, main computer, control system of the traction inverter, control and monitoring panel, several simple control and monitoring devices placed on pilot board and finally control system of fast charger. Communication interface is realized with CAN network with parallel analog backup structure. All perating conditions are indicated on Onboard monitoring Panel. Significant part of the data structure of he airplane is implemented data logger which is restoring all system events on all communications links. These data can be used for deep analysis of the parameters of energy flows in the airplane drivetrain. The occurred errors and nonstandard drivetrain states are saved too. Finally, the state of charge estimation is discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 16th International Conference on Mechatronics – Mechatronika 2014
ISBN
978-80-214-4817-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
11-16
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
3. 12. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000372145500003