The Dynamic Pilot Behavioral Models
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F14%3APU111529" target="_blank" >RIV/00216305:26220/14:PU111529 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187770581500510X" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187770581500510X</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2015.01.483" target="_blank" >10.1016/j.proeng.2015.01.483</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Dynamic Pilot Behavioral Models
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents an analysis of dynamic human behavioral models focused on the action of pilots during flight. The linear dynamic models are used for the approximation of human behavior. Although, at present, the Tustin – McRuer model is the most widely applied tool, there are viable alternatives embodied in the precision model or the variants proposed by Tustin and Gross. All the models are considered and briefly described in this article. A substantial portion of the paper contains a simulation-based comparison of the discussed models, whose parameters are based on real measurements on a flight simulator.
Název v anglickém jazyce
The Dynamic Pilot Behavioral Models
Popis výsledku anglicky
This paper presents an analysis of dynamic human behavioral models focused on the action of pilots during flight. The linear dynamic models are used for the approximation of human behavior. Although, at present, the Tustin – McRuer model is the most widely applied tool, there are viable alternatives embodied in the precision model or the variants proposed by Tustin and Gross. All the models are considered and briefly described in this article. A substantial portion of the paper contains a simulation-based comparison of the discussed models, whose parameters are based on real measurements on a flight simulator.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
25th DAAAM International Symposium
ISBN
978-3-901509-99-5
ISSN
1877-7058
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1192-1197
Název nakladatele
DAAAM International Vienna
Místo vydání
Vienna
Místo konání akce
Vienna
Datum konání akce
26. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380551900148