Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F15%3APU115958" target="_blank" >RIV/00216305:26220/15:PU115958 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na zakázku Dopravního podniku města Brna byly zkoumány možnosti využití ultrakapacitorů či akumuláto-rů pro zachycení energie rekuperačního brzdění, přičemž byl brán ohled i na možnost nezávislého pojezdu bez troleje. Zásobník energie je možné umístit buď přímo na vozidlo, nebo do měnírny, ale v druhém přípa-dě přicházíme o možnost nezávislého pojezdu. Bylo prováděno podrobné měření aktuální spotřeby, trolejo-vého napětí i rekuperačního výkonu na vozidle v běžném provozu na různých linkách. Poté bylo provedeno potřebné energetické a výkonové dimenzování zásobníku (ultrakapacitor i akumulátor). Byla odhalena eko-nomická nerentabilita řešení, zásadní přínos lze však spatřovat v možnosti samostatného pojezdu bez tro-lejového vedení. Pak je jednoznačně výhodnější nasazení akumulátorů než ultrakapacitorů.

  • Název v anglickém jazyce

    Application possibilities of ultracapacitors and LiFePO4 batteries in trolleybus transportation of Brno city

  • Popis výsledku anglicky

    The application of ultra-capacitors or batteries to catch the regenerative-braking energy was researched. The requirement on an independent traction (without trolley) was taken into account. A detail measurement of actual input power, trolley voltage andrecuperation power was done in a real traffic at chosen repre-sentative services. Then the necessary energy and power of the energy storage tank was dimensioned. Non-profitability of these systems was shown. However the benefit of an independent drivingwithout trolley can be useful. In this case the usage of batteries is more advantageous than ultra-capacitors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1210" target="_blank" >LO1210: Energie v podmínkách udržitelného rozvoje (EN-PUR)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník XXXIV. celostátní konference o elektrických pohonech

  • ISBN

    978-80-02-02592-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    88-93

  • Název nakladatele

    Česká elektrotechnická společnost

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    9. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku