Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibilities of trolleybus transportation energy demand reduction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F15%3APU115920" target="_blank" >RIV/00216305:26220/15:PU115920 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities of trolleybus transportation energy demand reduction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents measurement results of energy balance of trolleybus regenerative braking in Brno office of public transportation. Energy storage tank (ultracapacitor or LiFePO4 battery) can be used for utilization of braking energy. Further the possibility to drive without trolley can be very useful for the office of public transportation. In this case the energy storage tank must be paced directly in the vehicle, not in the substation. Detailed measurements were performed in real trolleybus trafficon several representative routes at various work shifts. The energy balance was evaluated from the measured data. Then the energy storage tank was dimensioned (energy and power) considering both variants ? ultracapacitor or LiFePO4 batteries. The results were compared each other technically and economically. Considering the ability of independent drive without trolley the solution with LiFePO4 battery is more advantageous than with the ultracapacitor.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of trolleybus transportation energy demand reduction

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents measurement results of energy balance of trolleybus regenerative braking in Brno office of public transportation. Energy storage tank (ultracapacitor or LiFePO4 battery) can be used for utilization of braking energy. Further the possibility to drive without trolley can be very useful for the office of public transportation. In this case the energy storage tank must be paced directly in the vehicle, not in the substation. Detailed measurements were performed in real trolleybus trafficon several representative routes at various work shifts. The energy balance was evaluated from the measured data. Then the energy storage tank was dimensioned (energy and power) considering both variants ? ultracapacitor or LiFePO4 batteries. The results were compared each other technically and economically. Considering the ability of independent drive without trolley the solution with LiFePO4 battery is more advantageous than with the ultracapacitor.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1210" target="_blank" >LO1210: Energie v podmínkách udržitelného rozvoje (EN-PUR)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advanced Batteries Accumulators and Fuel Cells ? 16th ABAF

  • ISBN

    978-80-214-5109-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    102-105

  • Název nakladatele

    Brno University of Technology, FEKT, UETE

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    30. 8. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku