Analýza metod měření lidského chování při řízení letu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F16%3APU120299" target="_blank" >RIV/00216305:26220/16:PU120299 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza metod měření lidského chování při řízení letu
Popis výsledku v původním jazyce
Současný výcvik pilotů je velmi nákladnou činností. Snahou všech výcvikových zařízení je tyto náklady snížit, ale nesmí utrpět podstata výcviku a především pak i bezpečnost letu nových pilotů. Autoři se problematice testování věnují již několik let a dosažené výsledky umožňují sledovat aktuální stav výcviku jednotlivce. Článek prezentuje možný způsob provádění speciálních testů v průběhu výcviku, které s pomocí matematického aparátu a statistického zpracování získaných údajů, ukazují na aktuální stav ve výcviku pilotů. Navržené testování přitom nepředstavuje zvýšení nákladů na prováděný výcvik. S nadsázkou lze tvrdit, že dokonce mohou zvýšit připravenost pilota na nestandardní průběh letu, kterým může být stranový střih větru či výškový propad letu letounu. Předložený článek navazuje na loňský příspěvek zveřejněný na této konferenci a velmi stručně pak shrnuje především doktorskou práci.
Název v anglickém jazyce
Analysis of methods for the measurement of human behavior during flight
Popis výsledku anglicky
The current pilot training is very costly activities. The effort of all training institutes is to reduce these costs, but shall not suffer the nature of training and flight safety of the new pilots. The authors deals with the issue of pilot testing several years and the obtained results allow to track the current state of training of the individual pilot. This paper presents a possible way of the the special tests implementation during pilot training, which help assessing the actual state of pilot training via mathematical and statistical processing of the obtained data. The proposed testing does not mean an increase in the cost of training. With exaggeration, it can be argued that even they can increase the readiness of the pilot on the nonstandard progress of flight. Presented paper follows up on last year's post published contribution on this conference and then very briefly summarizes the particular doctoral thesis.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů