Analýza chování pilota při řízení letu letounu s vyžitím leteckých simulátorů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F16%3A00532876" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/16:00532876 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26220/16:PU121780
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza chování pilota při řízení letu letounu s vyžitím leteckých simulátorů
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje především výsledky disertační práce, která byla zpracovávána za výrazné podpory pracoviště katedry leteckých elektrotechnických systémů, Univerzity obrany. Výcvik pilotů, především pak vojenských pilotů, na kterém se univerzita obrany výrazně podílí, je velmi nákladnou činností. Všechna výcviková zařízení se snaží tyto náklady snížit, aniž by utrpěla podstata výcviku a především jeho bezpečnost. Autoři článku se věnují problematice speciálního testování pilotů již několik let a výsledkem jejich práce je další ucelené dílo v podobě disertační práce, kde jsou popsány metody pro hodnocení aktuálního stavu výcviku pilotů. Navržené testování a jeho následná analýza přitom nepředstavuje zvýšení nákladů na provádění vlastního výcviku. S nadsázkou lze tvrdit, že dokonce mohou zvýšit připravenost pilota na nestandardní průběh letu, kterým může být stranový střih větru či výškový propad letu letounu.
Název v anglickém jazyce
Analysis of the pilot's behavior during flight control using flight simulators
Popis výsledku anglicky
This paper presents especially results of the doctoral thesis written by significant support of the Faculty of Military Technology, University of Defence. The pilots training, especially the training of military pilots, which University of Defence participates, is very expensive activity. The flight training centres are trying to reduce the costs without suffering the nature of training and above all security. The authors deal with special testing of pilots issue for several years. The result of this effort is the mentioned doctoral thesis which presents several approaches for assessment of actual state of pilot and level of training. Moreover, the proposed testing and its analysis do not mean increasing of costs within pilots training. There is a possibility that this testing may lead to increasing pilot's readiness to non-standard situations during flight, e.g. lateral winds hear or sudden altitude change.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04031376" target="_blank" >TA04031376: Výzkum/vývoj metodiky výcviku leteckých specialistů L410 UVP - E20</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
16. mezinárodní vědecké konference „Měření, diagnostika a spolehlivost palubních soustav letadel 2016“
ISBN
978-80-7231-377-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
12-20
Název nakladatele
Univerzita obrany
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Univerzita obrany, Brno
Datum konání akce
19. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—