Time-varying K factor of the mm-Wave Vehicular Channel: Velocity, Vibrations and the Road Quality Influence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F17%3APU125004" target="_blank" >RIV/00216305:26220/17:PU125004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8292755/" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8292755/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/PIMRC.2017.8292755" target="_blank" >10.1109/PIMRC.2017.8292755</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Time-varying K factor of the mm-Wave Vehicular Channel: Velocity, Vibrations and the Road Quality Influence
Popis výsledku v původním jazyce
Abstract—This paper evaluates real-world intra-vehicle millimeter-wave (mmWave) channel measurements performed in a vehicular environment. Utilizing a correlative time-domain channel sounder, we demonstrate the dependency of the timevarying Rician K factor on the road quality and instantaneous velocity of the measured vehicle. Vibrations caused by the movement of the vehicle together with mechanical properties of the vehicle’s chassis leads to a mutual movement of the transmitting (TX) and the receiving (RX) antennas mounted on the front windshield and on the rear quarter window respectively. The channel sounding is performed in a frequency bandwidth from 59.1 GHz to 64GHz with 50 GS/s sampling frequency.
Název v anglickém jazyce
Time-varying K factor of the mm-Wave Vehicular Channel: Velocity, Vibrations and the Road Quality Influence
Popis výsledku anglicky
Abstract—This paper evaluates real-world intra-vehicle millimeter-wave (mmWave) channel measurements performed in a vehicular environment. Utilizing a correlative time-domain channel sounder, we demonstrate the dependency of the timevarying Rician K factor on the road quality and instantaneous velocity of the measured vehicle. Vibrations caused by the movement of the vehicle together with mechanical properties of the vehicle’s chassis leads to a mutual movement of the transmitting (TX) and the receiving (RX) antennas mounted on the front windshield and on the rear quarter window respectively. The channel sounding is performed in a frequency bandwidth from 59.1 GHz to 64GHz with 50 GS/s sampling frequency.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IEEE International Symposium on Personal, Indoor and Mobile Radio Communications (IEEE PIMRC 2017)
ISBN
978-1-5386-3531-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Montreal
Datum konání akce
8. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000426970903101