A Method for Correcting a Damaged Tacho Signal
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F18%3APU127707" target="_blank" >RIV/00216305:26220/18:PU127707 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Method for Correcting a Damaged Tacho Signal
Popis výsledku v původním jazyce
Order analysis of vibration signals from rotary machinery typically uses tacho sensors utilizing either optical or magnetic principle for precise measurement of shaft angle position that can be calculated to the rotational speed. In some cases, the tacho signal can be distorted in numerous ways, for example, the presence of additional corrupting edges that show up as strong damage to the speed profile. This paper introduces an automatic algorithmic technique to remove corrupting edges from the tacho signal via a criterion-based approach called. The properties of the method are demonstrated on a~simple theoretical example as well as on a~real signal from a turbojet run-up that exhibits superior functionality even during rapid speed changes; such variations are typically problematic. The procedure also preserves a number of correct edges even when the corrupting edge is very close to the correct one.
Název v anglickém jazyce
A Method for Correcting a Damaged Tacho Signal
Popis výsledku anglicky
Order analysis of vibration signals from rotary machinery typically uses tacho sensors utilizing either optical or magnetic principle for precise measurement of shaft angle position that can be calculated to the rotational speed. In some cases, the tacho signal can be distorted in numerous ways, for example, the presence of additional corrupting edges that show up as strong damage to the speed profile. This paper introduces an automatic algorithmic technique to remove corrupting edges from the tacho signal via a criterion-based approach called. The properties of the method are demonstrated on a~simple theoretical example as well as on a~real signal from a turbojet run-up that exhibits superior functionality even during rapid speed changes; such variations are typically problematic. The procedure also preserves a number of correct edges even when the corrupting edge is very close to the correct one.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 24th Conference STUDENT EEICT 2018
ISBN
978-80-214-5614-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
615
Strana od-do
418-421
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
26. 4. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—