Combined K-Means and Amplitude Clustering of Impulse Response for 60 GHz Vehicular Channels
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F18%3APU129678" target="_blank" >RIV/00216305:26220/18:PU129678 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://iswcs2018.org/program.html" target="_blank" >http://iswcs2018.org/program.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISWCS.2018.8491224" target="_blank" >10.1109/ISWCS.2018.8491224</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Combined K-Means and Amplitude Clustering of Impulse Response for 60 GHz Vehicular Channels
Popis výsledku v původním jazyce
Saleh-Valenzuela based clustered propagation concept is widely adopted for modelling UWB channels operating in the 3-11 GHz band. In this paper, we examine whether 60 GHz mmWave channels can be modelled along the same line. First, an automatic clustering algorithm is developed for the purpose which groups multipath components according to their time delays and amplitudes. Next, the algorithm is used to analyze measured impulse responses for 60 GHz channels inside a car. It was found that 60 GHz in-vehicle propagation can be characterized quite satisfactorily with IEEE 802.15.3a CM1. The out-of-car channel behaviour, however, is significantly distinct.
Název v anglickém jazyce
Combined K-Means and Amplitude Clustering of Impulse Response for 60 GHz Vehicular Channels
Popis výsledku anglicky
Saleh-Valenzuela based clustered propagation concept is widely adopted for modelling UWB channels operating in the 3-11 GHz band. In this paper, we examine whether 60 GHz mmWave channels can be modelled along the same line. First, an automatic clustering algorithm is developed for the purpose which groups multipath components according to their time delays and amplitudes. Next, the algorithm is used to analyze measured impulse responses for 60 GHz channels inside a car. It was found that 60 GHz in-vehicle propagation can be characterized quite satisfactorily with IEEE 802.15.3a CM1. The out-of-car channel behaviour, however, is significantly distinct.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20202 - Communication engineering and systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA17-27068S" target="_blank" >GA17-27068S: Analýza a modelování mobilních kanálů v pásmu milimetrových vln</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proc. of ISWCS
ISBN
978-1-5386-5005-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
IEE ComSoc
Místo vydání
Lisbon Portugal
Místo konání akce
Lisabon
Datum konání akce
28. 8. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—