Design a hodnocení učebnic pro výuku ESP
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F20%3APU135676" target="_blank" >RIV/00216305:26220/20:PU135676 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1937/5178/2800-1/0#preview" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1937/5178/2800-1/0#preview</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Design a hodnocení učebnic pro výuku ESP
Popis výsledku v původním jazyce
Tato studie poskytuje konceptuální rámec designu a procesu hodnocení učebnic pro výuku ESP . První kapitola uvádí základní charakteristiky kvalitních učebnic z pohledu různých autorů, popisuje role, které učební materiály při výuce ESP plní, řeší problematiku jejich obsahu a autenticity, zabývá se faktory, které je nezbytné při vlastním designu učebnice zohlednit včetně role učitelů, kteří materiály vytváří a pracují s nimi. Klíčovou částí kapitoly je vymezení principů designu učebnice pro výuku ESP, které vychází z teorií osvojování cizího jazyka a popis samotného modelu procesu designu učebnice týkající se adaptace dostupných materiálů a tvorby nových materiálů včetně návrhu základních kroků designu jedné lekce učebnice. Druhá kapitola vychází z obecných přístupů a zásad hodnocení učebnic, diskutuje proces hodnocení učebních materiálů pro výuku ESP a uvádí příklady seznamů hodnotících kritérií (tzv. checklists), jejichž návrh představuje jeden z dílčích cílů našeho výzkumného projektu konstrukčního výzkumu učebnice pro výuku ESP.
Název v anglickém jazyce
Design and Evaluation of ESP Coursebooks
Popis výsledku anglicky
This study provides a conceptual framework for ESP coursebooks design and evaluation. The first chapter presents basic characteristics of high-quality coursebooks, discusses roles and authenticity of learning materials and deals with the factors that are necessary to take into consideration during their design including the roles of teachers who design and use learning materials. The crucial part of the chapter is a specification of the design principles of an ESP coursebook that are based on the theories of second language acquisition. The second chapter discusses a process of ESP learning materials evaluation and gives examples of different checklists whose design is one of the intermediate objectives of my ESP coursebook design-based research.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60201 - General language studies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Výzkum v didaktice cizích jazyků II
ISBN
978-80-210-9546-5
Počet stran výsledku
33
Strana od-do
189-221
Počet stran knihy
229
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—