60 GHz V2I Channel Variability for Different Elevation Angle Switching Strategies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F20%3APU137702" target="_blank" >RIV/00216305:26220/20:PU137702 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9135524" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9135524</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.23919/EuCAP48036.2020.9135524" target="_blank" >10.23919/EuCAP48036.2020.9135524</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
60 GHz V2I Channel Variability for Different Elevation Angle Switching Strategies
Popis výsledku v původním jazyce
We report results based on millimeter wave vehicle-to-infrastructure (V2I) channel measurements carried out in an urban street environment, down-town Vienna, Austria. Signal to noise ratios (SNRs) have been acquired at 60 GHz with 100 MHz bandwidth. Two horn antennas were used on a moving transmitter vehicle: one horn emitted a beam towards the horizon and the second horn emitted an elevated beam at 15-degrees up-tilt. This configuration was chosen to assess the impact of beam elevation on V2I communication channel variability. The variability of the V2I channel is shown by density estimates of the channel transfer function magnitudes. The channel changes severely along the vehicle trajectory in an urban street scenario. Density estimates in the region with clear wide-angle view are bimodal and motivate a two-wave with diffuse power (TWDP) fading model for V2I communication with horizontal and elevated antenna beams. We compare three different strategies for beam switching: fixed, geometry-based, and SNR-based.
Název v anglickém jazyce
60 GHz V2I Channel Variability for Different Elevation Angle Switching Strategies
Popis výsledku anglicky
We report results based on millimeter wave vehicle-to-infrastructure (V2I) channel measurements carried out in an urban street environment, down-town Vienna, Austria. Signal to noise ratios (SNRs) have been acquired at 60 GHz with 100 MHz bandwidth. Two horn antennas were used on a moving transmitter vehicle: one horn emitted a beam towards the horizon and the second horn emitted an elevated beam at 15-degrees up-tilt. This configuration was chosen to assess the impact of beam elevation on V2I communication channel variability. The variability of the V2I channel is shown by density estimates of the channel transfer function magnitudes. The channel changes severely along the vehicle trajectory in an urban street scenario. Density estimates in the region with clear wide-angle view are bimodal and motivate a two-wave with diffuse power (TWDP) fading model for V2I communication with horizontal and elevated antenna beams. We compare three different strategies for beam switching: fixed, geometry-based, and SNR-based.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20203 - Telecommunications
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 14th European Conference on Antennas and Propagation, EuCAP 2020
ISBN
9788831299008
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Copenhagen, DENMARK
Místo konání akce
Copenhagen
Datum konání akce
15. 3. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000564218701126