Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

60 GHz V2I Channel Variability for Different Elevation Angle Switching Strategies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F20%3APU137702" target="_blank" >RIV/00216305:26220/20:PU137702 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9135524" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9135524</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.23919/EuCAP48036.2020.9135524" target="_blank" >10.23919/EuCAP48036.2020.9135524</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    60 GHz V2I Channel Variability for Different Elevation Angle Switching Strategies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We report results based on millimeter wave vehicle-to-infrastructure (V2I) channel measurements carried out in an urban street environment, down-town Vienna, Austria. Signal to noise ratios (SNRs) have been acquired at 60 GHz with 100 MHz bandwidth. Two horn antennas were used on a moving transmitter vehicle: one horn emitted a beam towards the horizon and the second horn emitted an elevated beam at 15-degrees up-tilt. This configuration was chosen to assess the impact of beam elevation on V2I communication channel variability. The variability of the V2I channel is shown by density estimates of the channel transfer function magnitudes. The channel changes severely along the vehicle trajectory in an urban street scenario. Density estimates in the region with clear wide-angle view are bimodal and motivate a two-wave with diffuse power (TWDP) fading model for V2I communication with horizontal and elevated antenna beams. We compare three different strategies for beam switching: fixed, geometry-based, and SNR-based.

  • Název v anglickém jazyce

    60 GHz V2I Channel Variability for Different Elevation Angle Switching Strategies

  • Popis výsledku anglicky

    We report results based on millimeter wave vehicle-to-infrastructure (V2I) channel measurements carried out in an urban street environment, down-town Vienna, Austria. Signal to noise ratios (SNRs) have been acquired at 60 GHz with 100 MHz bandwidth. Two horn antennas were used on a moving transmitter vehicle: one horn emitted a beam towards the horizon and the second horn emitted an elevated beam at 15-degrees up-tilt. This configuration was chosen to assess the impact of beam elevation on V2I communication channel variability. The variability of the V2I channel is shown by density estimates of the channel transfer function magnitudes. The channel changes severely along the vehicle trajectory in an urban street scenario. Density estimates in the region with clear wide-angle view are bimodal and motivate a two-wave with diffuse power (TWDP) fading model for V2I communication with horizontal and elevated antenna beams. We compare three different strategies for beam switching: fixed, geometry-based, and SNR-based.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20203 - Telecommunications

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 14th European Conference on Antennas and Propagation, EuCAP 2020

  • ISBN

    9788831299008

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Copenhagen, DENMARK

  • Místo konání akce

    Copenhagen

  • Datum konání akce

    15. 3. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000564218701126