The Security Testbed for the Purposes of the ITS-G5 Communication Attacks Prevention
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F21%3APU141760" target="_blank" >RIV/00216305:26220/21:PU141760 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Security Testbed for the Purposes of the ITS-G5 Communication Attacks Prevention
Popis výsledku v původním jazyce
Secure communication in the Intelligent Transport System (ITS) plays a crucial role in vehicular safety. Security threats can be an unwanted cause of congestions and attacks. In this paper, first, the security threats in ITS are described and discussed. Second, a concept of the security testbed for ITS-G5 communication was presented. Its purpose is to test or verify the security threats for the machine-to-machine communication in the ITS. The testbed is composed of two parts. The first part represents the vehicle, and the second part is the Road-Side Unit (RSU) or the Road-vehicle unit (RVU). The testbed contains Arduino-type modules, SPI interface to CAN bus converter, and ELM 327 diagnostic tool supporting all communication protocols of the OBD standard. The simulator presented in this article was practically implemented and the functionality verified by experimental testing. Finally, a message for remote speed limiting was implemented on the testbed for further security testing.
Název v anglickém jazyce
The Security Testbed for the Purposes of the ITS-G5 Communication Attacks Prevention
Popis výsledku anglicky
Secure communication in the Intelligent Transport System (ITS) plays a crucial role in vehicular safety. Security threats can be an unwanted cause of congestions and attacks. In this paper, first, the security threats in ITS are described and discussed. Second, a concept of the security testbed for ITS-G5 communication was presented. Its purpose is to test or verify the security threats for the machine-to-machine communication in the ITS. The testbed is composed of two parts. The first part represents the vehicle, and the second part is the Road-Side Unit (RSU) or the Road-vehicle unit (RVU). The testbed contains Arduino-type modules, SPI interface to CAN bus converter, and ELM 327 diagnostic tool supporting all communication protocols of the OBD standard. The simulator presented in this article was practically implemented and the functionality verified by experimental testing. Finally, a message for remote speed limiting was implemented on the testbed for further security testing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20202 - Communication engineering and systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VJ01010066" target="_blank" >VJ01010066: Elektronické omezení rychlosti vozidel při mimořádných a krizových situacích bezpečnostními sbory</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2021 13th International Congress on Ultra Modern Telecommunications and Control Systems and Workshops (ICUMT)
ISBN
978-1-6654-0219-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
online
Místo konání akce
Online
Datum konání akce
25. 10. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—