Control Algorithms of Propulsion Unit with Induction Motors for Electric Vehicle
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F14%3A86092246" target="_blank" >RIV/61989100:27240/14:86092246 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4316/AECE.2014.02012" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4316/AECE.2014.02012</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4316/AECE.2014.02012" target="_blank" >10.4316/AECE.2014.02012</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Control Algorithms of Propulsion Unit with Induction Motors for Electric Vehicle
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the research of algorithms for controlling electronic differential and differential lock of an electrically driven vehicle. The simulation part addresses the development of algorithms suitable for the implementation into a real system of a road vehicle. The algorithms are then implemented into a vehicle, a propulsion unit of which is consists of two separate electric drives with induction motors fed by voltage inverters with own control units using advanced signal processors. Communication among control units is provided by means of SPI interface. A method of vector control is used for the control of induction motors. The developed algorithms are experimentally verified for correct function in a laboratory using a roll test standand while driving an electrically driven vehicle on the road.
Název v anglickém jazyce
Control Algorithms of Propulsion Unit with Induction Motors for Electric Vehicle
Popis výsledku anglicky
The article deals with the research of algorithms for controlling electronic differential and differential lock of an electrically driven vehicle. The simulation part addresses the development of algorithms suitable for the implementation into a real system of a road vehicle. The algorithms are then implemented into a vehicle, a propulsion unit of which is consists of two separate electric drives with induction motors fed by voltage inverters with own control units using advanced signal processors. Communication among control units is provided by means of SPI interface. A method of vector control is used for the control of induction motors. The developed algorithms are experimentally verified for correct function in a laboratory using a roll test standand while driving an electrically driven vehicle on the road.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Advances in Electrical and Computer Engineering
ISSN
1582-7445
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
RO - Rumunsko
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
69-76
Kód UT WoS článku
000340868100012
EID výsledku v databázi Scopus
—