Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Control Algorithms of Propulsion Unit with Induction Motors for Electric Vehicle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F14%3A86092246" target="_blank" >RIV/61989100:27240/14:86092246 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4316/AECE.2014.02012" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4316/AECE.2014.02012</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4316/AECE.2014.02012" target="_blank" >10.4316/AECE.2014.02012</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Control Algorithms of Propulsion Unit with Induction Motors for Electric Vehicle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the research of algorithms for controlling electronic differential and differential lock of an electrically driven vehicle. The simulation part addresses the development of algorithms suitable for the implementation into a real system of a road vehicle. The algorithms are then implemented into a vehicle, a propulsion unit of which is consists of two separate electric drives with induction motors fed by voltage inverters with own control units using advanced signal processors. Communication among control units is provided by means of SPI interface. A method of vector control is used for the control of induction motors. The developed algorithms are experimentally verified for correct function in a laboratory using a roll test standand while driving an electrically driven vehicle on the road.

  • Název v anglickém jazyce

    Control Algorithms of Propulsion Unit with Induction Motors for Electric Vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the research of algorithms for controlling electronic differential and differential lock of an electrically driven vehicle. The simulation part addresses the development of algorithms suitable for the implementation into a real system of a road vehicle. The algorithms are then implemented into a vehicle, a propulsion unit of which is consists of two separate electric drives with induction motors fed by voltage inverters with own control units using advanced signal processors. Communication among control units is provided by means of SPI interface. A method of vector control is used for the control of induction motors. The developed algorithms are experimentally verified for correct function in a laboratory using a roll test standand while driving an electrically driven vehicle on the road.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advances in Electrical and Computer Engineering

  • ISSN

    1582-7445

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    69-76

  • Kód UT WoS článku

    000340868100012

  • EID výsledku v databázi Scopus