Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impacts of Simulated Climate Change on Vehicle Engine Function Parts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F21%3APU141866" target="_blank" >RIV/00216305:26220/21:PU141866 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impacts of Simulated Climate Change on Vehicle Engine Function Parts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work describes the influence of climatic conditions, temperature and relative humidity on the life span of the cylinder forming the functional part of the vehicle TATRA 815 6x6 VVN. The corrosion effect on specimens with or without corrosion protection was evaluated based on measured notchtoughness values. A condensation chamber was used to simulate corrosion conditions which can cause corrosion and degradation process in the material leading to lifetime reduction and limit state development. There were three sets of samples for simulations with different number of cycles (9, 18 and 27 cycles).

  • Název v anglickém jazyce

    Impacts of Simulated Climate Change on Vehicle Engine Function Parts

  • Popis výsledku anglicky

    This work describes the influence of climatic conditions, temperature and relative humidity on the life span of the cylinder forming the functional part of the vehicle TATRA 815 6x6 VVN. The corrosion effect on specimens with or without corrosion protection was evaluated based on measured notchtoughness values. A condensation chamber was used to simulate corrosion conditions which can cause corrosion and degradation process in the material leading to lifetime reduction and limit state development. There were three sets of samples for simulations with different number of cycles (9, 18 and 27 cycles).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů