Simulating the Climatic Impact on Vehicle Engine Function Parts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F21%3A00557769" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/21:00557769 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://iopscience.iop.org/article/10.1149/10501.0531ecst" target="_blank" >https://iopscience.iop.org/article/10.1149/10501.0531ecst</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1149/10501.0531ecst" target="_blank" >10.1149/10501.0531ecst</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulating the Climatic Impact on Vehicle Engine Function Parts
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes the assessment of the influence of climatic conditions, temperature and relative humidity on the lifespan of the cylinder forming the functional part of the vehicle TATRA 815 6x6 VVN. Based on the measured notch-toughness value in the test temperature range -80 °C to +100 °C, the corrosion effect on specimens with and without corrosion protection was evaluated. A condensation chamber was used to simulate corrosion conditions which can cause corrosion and degradation process in the material leading to lifetime reduction and limit state development. The duration of the corrosion laboratory tests in the condensation chamber considered the real time when the TATRA 815 6x6 VVN vehicle is exposed to climate change on an open area in the fleet. There were three sets of samples for simulations with different number of cycles (9, 18 and 27 cycles).
Název v anglickém jazyce
Simulating the Climatic Impact on Vehicle Engine Function Parts
Popis výsledku anglicky
The paper describes the assessment of the influence of climatic conditions, temperature and relative humidity on the lifespan of the cylinder forming the functional part of the vehicle TATRA 815 6x6 VVN. Based on the measured notch-toughness value in the test temperature range -80 °C to +100 °C, the corrosion effect on specimens with and without corrosion protection was evaluated. A condensation chamber was used to simulate corrosion conditions which can cause corrosion and degradation process in the material leading to lifetime reduction and limit state development. The duration of the corrosion laboratory tests in the condensation chamber considered the real time when the TATRA 815 6x6 VVN vehicle is exposed to climate change on an open area in the fleet. There were three sets of samples for simulations with different number of cycles (9, 18 and 27 cycles).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20500 - Materials engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ECS Transaction
ISBN
—
ISSN
1938-6737
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
672
Strana od-do
15
Název nakladatele
The Electrochemical Society
Místo vydání
USA
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—