Porovnání SOC a SOE u elektromobilu a vliv těchto parametrů na dojezd při menší úrovni nabití
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F22%3APU146020" target="_blank" >RIV/00216305:26220/22:PU146020 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Porovnání SOC a SOE u elektromobilu a vliv těchto parametrů na dojezd při menší úrovni nabití
Popis výsledku v původním jazyce
Li-ion baterie jsou v posledních letech hlavní hnací silou vývoje elektromobilů. Jejich vlastnosti a vývoj umožnily realizaci elektrických vozidel v mnoha různých podobách, od elektrických skútrů přes elektrická jízdní kola a motocykly až po osobní elektrická vozidla. Navzdory stále se zvyšujícímu dojezdu, a tedy dosahování srovnatelných výkonů s automobily se spalovacími motory, jsou elektromobily poměrně specifické a uživatel si musí zvyknout na některé jejich vlastnosti. Někteří uživatelé například uvádějí, že dojezd jejich elektromobilu klesá více na konci vybíjení než na začátku jízdy, a ptají se, zda se nejedná o závadu. Tento efekt je způsoben způsobem stanovení kapacity baterie pomocí metody SOC (State of Charge) založené na proudu, která se liší od metody SOE (State of Energy). Tato problematika bude podrobněji rozebrána v předloženém příspěvku..
Název v anglickém jazyce
Comparison of SOC and SOE for an electric vehicle and the effect of these parameters on range at lower charge levels
Popis výsledku anglicky
Li-ion batteries have been the main driving force behind the development of electric vehicles in the last few years. Their characteristics and their development have enabled the realization of electric vehicles in many different forms, from electric scooters to electric bicycles and motorcycles to personal electric vehicles. Despite the ever-increasing range and thus achieving comparable performance to cars with internal combustion engines, electric cars are quite specific and the user has to get used to some of their features. Some users report, for example, that their electric car's range drops more at the end of the discharge than at the beginning of the drive and wonder whether this is a fault. This effect is due to the way the battery capacity is determined using the SOC (State of Charge) method based on current, which differs from the SOE (State of Energy) method. This issue will be discussed in more detail in the presented paper.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
10405 - Electrochemistry (dry cells, batteries, fuel cells, corrosion metals, electrolysis)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů