Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Battery Management System for Unmanned Electric Vehicles with CAN BUS and Internet of Things

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F22%3APU147368" target="_blank" >RIV/00216305:26220/22:PU147368 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60162694:G43__/23:00558448

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2624-8921/4/3/37" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2624-8921/4/3/37</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/vehicles4030037" target="_blank" >10.3390/vehicles4030037</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Battery Management System for Unmanned Electric Vehicles with CAN BUS and Internet of Things

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent decades, the trend of using zero-emission vehicles has been constantly evolving. This trend brings about not only the pressure to develop electric vehicles (EVs) or hybrid electric vehicles (HEVs) but also the demand for further developments in battery technologies and safe use of battery systems. Concerning the safe usage of battery systems, Battery Management Systems (BMS) play one of the most important roles. A BMS is used to monitor operating temperature and State of Charge (SoC), as well as protect the battery system against cell imbalance. The paper aims to present hardware and software designs of a BMS for unmanned EVs, which use Lithium multi-cell battery packs. For higher modularity, the designed BMS uses a distributed topology and contains a master module with more slave modules. Each slave module is in charge of monitoring and protecting a multi-cell battery pack. All information about the state of each battery pack is sent to the master module which saves and sends all data to the control station if required. Controlled Area Network (CAN) bus and Internet of Things technologies are designed for requirements from different applications for communications between slave modules and the master module, and between the master module and control station.

  • Název v anglickém jazyce

    Battery Management System for Unmanned Electric Vehicles with CAN BUS and Internet of Things

  • Popis výsledku anglicky

    In recent decades, the trend of using zero-emission vehicles has been constantly evolving. This trend brings about not only the pressure to develop electric vehicles (EVs) or hybrid electric vehicles (HEVs) but also the demand for further developments in battery technologies and safe use of battery systems. Concerning the safe usage of battery systems, Battery Management Systems (BMS) play one of the most important roles. A BMS is used to monitor operating temperature and State of Charge (SoC), as well as protect the battery system against cell imbalance. The paper aims to present hardware and software designs of a BMS for unmanned EVs, which use Lithium multi-cell battery packs. For higher modularity, the designed BMS uses a distributed topology and contains a master module with more slave modules. Each slave module is in charge of monitoring and protecting a multi-cell battery pack. All information about the state of each battery pack is sent to the master module which saves and sends all data to the control station if required. Controlled Area Network (CAN) bus and Internet of Things technologies are designed for requirements from different applications for communications between slave modules and the master module, and between the master module and control station.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20300 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vehicles

  • ISSN

    2624-8921

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    639-662

  • Kód UT WoS článku

    000856974400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85138643615