Comparative Analysis of Clustering Methods for Power Delay Profile in MMW Bands and In-Vehicle Scenarios
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F23%3APU149616" target="_blank" >RIV/00216305:26220/23:PU149616 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/10352767" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/10352767</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CAMA57522.2023.10352767" target="_blank" >10.1109/CAMA57522.2023.10352767</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparative Analysis of Clustering Methods for Power Delay Profile in MMW Bands and In-Vehicle Scenarios
Popis výsledku v původním jazyce
The spatial statistics of radio wave propagation in specific environments and scenarios, as well as being able to recognize important signal components, are prerequisites for dependable connectivity. There are several reasons why in-vehicle communication is unique, including safety considerations and vehicle-to-vehicle/infrastructure communication. The paper examines the characteristics of clustering power delay profiles to investigate in-vehicle communication. It has been demonstrated that the Saleh-Valenzuela channel model can also be adapted for in-vehicle communication, and that the signal is received in clusters with exponential decay. A measurement campaign was conducted, capturing the power delay profile inside the vehicle cabin, and the reweighted l1 minimization method was compared with the traditional k-means clustering techniques.
Název v anglickém jazyce
Comparative Analysis of Clustering Methods for Power Delay Profile in MMW Bands and In-Vehicle Scenarios
Popis výsledku anglicky
The spatial statistics of radio wave propagation in specific environments and scenarios, as well as being able to recognize important signal components, are prerequisites for dependable connectivity. There are several reasons why in-vehicle communication is unique, including safety considerations and vehicle-to-vehicle/infrastructure communication. The paper examines the characteristics of clustering power delay profiles to investigate in-vehicle communication. It has been demonstrated that the Saleh-Valenzuela channel model can also be adapted for in-vehicle communication, and that the signal is received in clusters with exponential decay. A measurement campaign was conducted, capturing the power delay profile inside the vehicle cabin, and the reweighted l1 minimization method was compared with the traditional k-means clustering techniques.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20203 - Telecommunications
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GF23-04304L" target="_blank" >GF23-04304L: Vícepásmová predikce šíření milimetrových vln pro dynamické a statické scénáře v členitých časově proměnných prostředích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2023 IEEE Conference on Antenna Measurements and Applications (CAMA)
ISBN
979-8-3503-2304-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
260-265
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Místo vydání
Genoa, Italy
Místo konání akce
Genoa, Italy
Datum konání akce
15. 11. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—