Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

In-Vehicle Channel Measurement, Characterization and Spatial Consistency Comparison of 3-11 GHz and 55-65 GHz Frequency Bands

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F16%3APU119883" target="_blank" >RIV/00216305:26220/16:PU119883 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=7542517" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=7542517</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TVT.2016.2600101" target="_blank" >10.1109/TVT.2016.2600101</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    In-Vehicle Channel Measurement, Characterization and Spatial Consistency Comparison of 3-11 GHz and 55-65 GHz Frequency Bands

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper provides real-word wireless measurement data of the intra-vehicular channel for both the 3-11 GHz and the 55-65 GHz frequency band under similar conditions. By spatially averaging channel impulse response (CIR) realizations within a 10x10 grid, we obtain the power-delay profile (PDP). The data measured at 3-11 GHz and 55-65 GHz exhibit significant differences in terms of root mean square (RMS) delay spread, number of resolvable clusters and variance of the maximal excess delay. Moreover, we evaluate the spatial stationarity via the Pearson correlation coefficient and via the PDP collinearity depending on the distance in the grid. The measured and calculated results indicate that a strong reverberation inside the vehicle produces similar PDPs within the range of approximately 10 wavelengths. We also provide a linear piecewise model of the PDP in logarithmic scale and a generalized extreme value (GEV) model of small-scale signal fading. Our channel model is validated utilizing the Kolmogorov-Smirnov (K-S) test.

  • Název v anglickém jazyce

    In-Vehicle Channel Measurement, Characterization and Spatial Consistency Comparison of 3-11 GHz and 55-65 GHz Frequency Bands

  • Popis výsledku anglicky

    The paper provides real-word wireless measurement data of the intra-vehicular channel for both the 3-11 GHz and the 55-65 GHz frequency band under similar conditions. By spatially averaging channel impulse response (CIR) realizations within a 10x10 grid, we obtain the power-delay profile (PDP). The data measured at 3-11 GHz and 55-65 GHz exhibit significant differences in terms of root mean square (RMS) delay spread, number of resolvable clusters and variance of the maximal excess delay. Moreover, we evaluate the spatial stationarity via the Pearson correlation coefficient and via the PDP collinearity depending on the distance in the grid. The measured and calculated results indicate that a strong reverberation inside the vehicle produces similar PDPs within the range of approximately 10 wavelengths. We also provide a linear piecewise model of the PDP in logarithmic scale and a generalized extreme value (GEV) model of small-scale signal fading. Our channel model is validated utilizing the Kolmogorov-Smirnov (K-S) test.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-38735S" target="_blank" >GA13-38735S: Výzkum bezdrátových kanálů pro komunikaci a určování polohy ve vozidlech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE TRANSACTIONS ON VEHICULAR TECHNOLOGY

  • ISSN

    0018-9545

  • e-ISSN

    1939-9359

  • Svazek periodika

    PP

  • Číslo periodika v rámci svazku

    99

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    1-13

  • Kód UT WoS článku

    000401339700002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85021957410