Deep Learning based Power Delay Profile Trend Generation: A 60 GHz Intra-Vehicle Case Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F22%3APU146130" target="_blank" >RIV/00216305:26220/22:PU146130 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9887316" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9887316</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/AP-S/USNC-URSI47032.2022.9887316" target="_blank" >10.1109/AP-S/USNC-URSI47032.2022.9887316</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Deep Learning based Power Delay Profile Trend Generation: A 60 GHz Intra-Vehicle Case Study
Popis výsledku v původním jazyce
In this article we have utilized deep learning (DL) for channel sounding application in the millimeter wave (mmWave) band. Using data from a channel sounding campaign for studying intra-vehicle wireless channels operating over the 55-65 GHz mmWave band, we have trained an artificial neural network (ANN) model, which is used to simulate power-delay-profile (PDP) trends. The required simulation inputs form a minimal set, only comprising the frequency points, the transmitter-receiver distance and the presence of passengers inside car. The simulated PDP trend shows good match with the measured PDP and can be used for constructing tapped-delay-line (TDL) based channel models.
Název v anglickém jazyce
Deep Learning based Power Delay Profile Trend Generation: A 60 GHz Intra-Vehicle Case Study
Popis výsledku anglicky
In this article we have utilized deep learning (DL) for channel sounding application in the millimeter wave (mmWave) band. Using data from a channel sounding campaign for studying intra-vehicle wireless channels operating over the 55-65 GHz mmWave band, we have trained an artificial neural network (ANN) model, which is used to simulate power-delay-profile (PDP) trends. The required simulation inputs form a minimal set, only comprising the frequency points, the transmitter-receiver distance and the presence of passengers inside car. The simulated PDP trend shows good match with the measured PDP and can be used for constructing tapped-delay-line (TDL) based channel models.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20202 - Communication engineering and systems
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2022 IEEE International Symposium on Antennas and Propagation and USNC-URSI Radio Science Meeting, AP-S/URSI 2022 - Proceedings
ISBN
9781665496582
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
209-210
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Místo vydání
Colorado State University
Místo konání akce
Denver, Colorado
Datum konání akce
10. 7. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—